11. januar 2016 - 09:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hp desk jet 2130 vil printe notepad documents but not word documents

Jeg købte og installerede en hp desk jet 2130.  Den kan scanne dokumenter og kopiere dem, og den kan printe et notepad dokument, langsomt, men ikke word or excel dokumenter.  Jeg har for test lavet et notepad dokument og et word dokument, begge kun bestående af teksten 'abc'.  Når jeg vil printe notepad dokumentet viser printer status først 'spooling' i temmelig lang tid, og derefter 'printing', og når ordet 'printing' forsvinder printes dokumentet ud.  Når jeg vil printe word dokumentet vises 'printing' i lang tid, men der printes intet.  Jeg har geninstalleret flere gange, både fra den medleverede diskette og fra download fra hp's site.  Har nogen oplevet noget lignende eller kan fortælle hvordan det skal fixes?  Jeg kører windows 7 professional 64 bit operativ system.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. januar 2016 - 13:30 #1
Hvis den er netværksopkoblet, så gennemgå IP-opsætningen på enheden. Det kunne være forkert "gateway" der var sat...

Kører den ren USB, så prøv med et andet kabel.

Notepad er ren tekst, mens Word har en del mere formattering - så det lyder meget som om der er problemer med at sende data til printeren - men kort, ren tekst, går igennem...
11. januar 2016 - 14:56 #2
Printeren er USB koblet.  Jeg stak ned og købte et nyt USB kabel, men det gjorde ingen forskel.  Så prøvede jeg at installere printersoftwaren på en lille computer jeg har og prøvede så at printe et word dokument.  Først skete der ingenting, men da jeg så lukkede word dokumentet startede printeren og printede det ud.

Hvis der er problemer med at sende data til printeren, hvordan kan disse problemer løses?
14. januar 2016 - 09:03 #3
Jeg fandt løsningen: jeg bragte printeren tilbage og fik pengene igen.  Nu må jeg så ud og købe en anden printer.  Jeg håber den så vil virke.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. januar 2016 - 10:35 #4
:-) Det var da også en løsning... - eller omgåelse, om man vil.

Næste sted jeg ville have fejlsøgt, var driverinstallationen - men godt det samme.

Jeg vil dog anbefale dig at købe en anden printermodel... - hvis driverinstallationen er defekt, vil du få samme problem med en identisk priter, men vil sandsynligvis undgå problemer med en anden model.
15. januar 2016 - 11:04 #5
#4, det er min hensigt at købe en anden printermodel, af samme årsag.