Avatar billede hannele Novice
24. januar 2016 - 13:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Så langsom.

Min staionære pc, er blevet uendelig sløv. Skærmen er 5-6 minutter om at tænde, den står bare og blinker, og når den så endelig tænder, så er alting næsten ikke til at trække. Den går ikke helt i stå, men jeg skal sidde og venter på at den skal reagere hele tiden. Jeg bruger Windows 10. Er der en der ved, om jeg kan gøre noget ved det. Venlig hilsen Hanne.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2016 - 14:06 #1
Hvad bruger kraften på din pc?
Prøv at højre klikke på proces linje og vælg jobliste
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2016 - 14:08 #2
Er dit c drev fuldt? Prøv at se i computer under c drev
Avatar billede hannele Novice
24. januar 2016 - 16:37 #3
C drev, er kun 1/3 fyldt. Og så prøvede jeg proceslinien, det der lige faldt i øjene var Samsung Link, der fyldte meget. Jeg deaktiverede det. Og jeg tør næsten ikke tro det. Men pc en er blevet meget, meget hurtigere, og skærmen tænder også på normal tid. Men jeg vil prøve at tænde lidt senere når den har stået lidt uden at blive brugt. Men bare det at jeg sidder her og skriver, før kom kun de halve af bogstaverne med i teksten, når jeg skrev. Så jeg er optimistisk.
Avatar billede hannele Novice
24. januar 2016 - 18:54 #4
Nej, den er stadigvæk langsom 5-6minutter om at tænde skærmen. Men selve computeren er når den arbejder hurtigere end før. Jeg ved ikke om jeg skal installere en ny skærm eller et nyt skærmkort eller noget helt tredje.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2016 - 20:19 #5
I joblisten kan du se hvilken aktivitet der er på computeren. Kan du beskrive hvor meget cpu og ram den bruger for ikke at lave noget.
Er der en proces der sluger kraft må du godt lige skrive hvilken
Den burde ikke overskrive 5% på cpu i dile hvis computeren kører rigtigt i idle (tomgang)
Alt efter hvor meget der starter op med systemet, vil jeg mene at alt over 1 gb forbrug i opstart er for meget når den ikke laver noget.
Avatar billede hannele Novice
26. januar 2016 - 16:36 #6
Der var kun Samsung Link i joblisten der fyldte rigtig meget. 25%. Den er slettet. I joblisten ved cpu er tallet mellem 5 0g 8 i tomgang. Jeg ved ikke hvor jeg skal se efter ram. Men computeren er blevet meget hurtigere, og køre helt tilfredsstillende, efter jeg slettede i joblisten. Men den er nu ca. 10 min, om at tænde selve skærmen, så jeg prøvede at sætte min mands skærm til, så startede den med det samme. Så det hedder måske en ny skærm.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2016 - 17:13 #7
Ja måske der er en hardware fejl i skærmen. Det kan jo ikke udelukkes.

Har du det der Samsung halløj til at starte sqammen med Windows, og det ikke er noget du bruger hele tiden kunne det måske deaktiveres i joblisten under start, hvis du kører en pc der er Win 8 eller nyesre.
Hvis det er Win 7 må du i kør og skrive msconfig og så gå i start programmer den vej
Avatar billede hannele Novice
26. januar 2016 - 19:03 #8
Det har jeg gjort, og det hjalp rigtig meget. Nr. 2 problem, skærmen, jeg tror den skal udskiftes. Så problemet er løst. Jeg siger mange tak for hjælpen.
Avatar billede hannele Novice
26. januar 2016 - 19:06 #9
Nej, det var ikke rigtigt, jeg burde ellers kunne finde ud af det efterhånden, så meget hjælp keg har fået i årenes løb herinde. Vil du lægge svar. Venlig hilsen Hanne
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2016 - 19:18 #10
Det vil jeg gerne :-)