Avatar billede steam Nybegynder
06. februar 2016 - 17:22 Der er 10 kommentarer

Hvordan formateret man en ekstern harddisk på et Samsung smart tv ?

Hej

Jeg kan ikke få formateret min nye eksterne harddisk så jeg bruge den til at optage på vi mit fullrate tv kanaler (håber man kan optage fra fullrate)

Ekstern Harddisk jeg har er en der får strøm via USB: Samsung M3 portable stshx- M500tcb harddisk 50

Tv er JS8005xxe fra Samsung:
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/UE55JS8005XXE/samsung-55-ultraslankt-8-serie-suhd-tv-ue55js8005xxe

Tv kan find læse fra harddisk...både når jeg putter den i USB3 indgang bag på tv men også i smart hub usb2 indgange....men den spørger ikke om jeg vil formateret den ! Hvordan gør man dag

Samsung support sagde den skulle formateres til NTFS via min pc..så det har jeg gjort,..men samme resultat...jeg ved ik hvordan jeg får den formateret til så den kan bruges til at optage på Samsung tv

Hjælp :) har googlet i lang tid efter løsning, hvor den siger normalt så finder tv den og siger man skal evt trykke rec på fjernbetjening...men der siger den bare "ikke tilgængelig" når jeg trykker det,,
På forhånd tak

Hilsen Allan
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2016 - 18:23 #1
Du kan sætte den til en computer. Men først skal du finde ud af hvordan den er formateret. Om det f.eks er Linux eller hvad.
Avatar billede steam Nybegynder
06. februar 2016 - 19:04 #2
Den er formateret i NTFS af mig. Fra fabrik var den også NTFS. Jrg kan afspil fra den men ikke optage på den. Mit spørgsmål går på hvordan jeg får Samsung tv til at formater den til tv egen format. Skal jeg selv først formater den til fat-dos eller feks fat16 for ar tv kan finde eller er det manuelt man skal finde det i menu
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2016 - 19:33 #3
Jeg har et Luxor tv med optagefunktion. og min usb pind (64 gb) er formateret i fat32 for at den kan optage.
Brugte selv computeren til at klargøre disken.
Kunne vist også have gjort det i indstillingerne for tv.
Jeg har en menu der hedder optagelses konfigurering, og her kan disken formateres. Måske du har tilsvarende i dit tv?
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2016 - 19:59 #4
Nogle skriver at Samsung formaterer med fat32 andre skriver Linux.
Men jeg har ikke set nogen som skriver NTFS.
Så du må prøve dig frem. Dette gratis program er let at arbejde med:
http://www.minitool.com/partition-manager/partition-wizard-home.html
Avatar billede steam Nybegynder
06. februar 2016 - 22:03 #5
Hej
tak for svar..undrer mig bare at Samsung support sagde at jeg skulle formaterer den med NTFS og så sætte den i Tv....og så skulle tv så formaterer den til dens egen format.
Den spørgser bare ik om jeg vil formaterer den når jeg sætter den i..kun om jeg vil læse fra den.
Og jeg kan ikke finde det i menu nogle steder at jeg kan formaterer den på selve tv

nå nu prøver jeg at bruge dit link ovenover og formater til fat32 tror jeg..
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2016 - 22:26 #6
På dit Smart TV er der vel noget, som hedder Menu og derunder indstillinger. Når TVét selv kan formatere, må der formodentlig være noget der?
Avatar billede steam Nybegynder
06. februar 2016 - 23:34 #7
hej igen..ikke umiddelbart....jeg har formateret til FAT32 men samme problem stadig..den siger "ikke tilgængelig" når jeg trykker "REC" på tv fjernbetjening.
men tror at det største problem er at FULLrate er IPTV som giver begræsninger skrives det nogle steder på nettet :(
de guides jeg finder på nettet skulle man trykke "REC" og så skulle den spørge om den skal formaterer disk.
Der siger den så ikke tilgængelig" når jeg trykker "REC" på tv fjernbetjening.
har skrevet til fullrate
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2016 - 10:32 #8
God ide at skrive til Fullrate.
Avatar billede NO1dane Mester
21. februar 2018 - 15:33 #9
Jeg har samme problem på min samsung, har sat en 2TB hardisk på men yousee will ikk optage på den
Avatar billede René CC Praktikant
03. november 2018 - 13:32 #10
Har du fået løst problemet? jeg står med det samme!