Avatar billede kkims Mester
23. februar 2016 - 17:28 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

AVG Antivirus 64 bit til windows 10 64 bit ?

Hej Alle Eksperter
Her kommer så lige århundredets spørgsmål

Jeg kan se at jeg kører en AVG free antivirus 32 bit på min windows 10 64 bit system.

Dette kører fint..''

Er det bedre at skifte til AVG Free Antivirus 64 bit, når nu mit styresystem er windows 10 64 bit ??

Mvh
K
Avatar billede claes57 Ekspert
23. februar 2016 - 18:05 #1
du vil få en bedre ram-udnyttelse, da virus-kontrol så kan bruges i det fulde ram-område. Hastighed vil nok også blive et nøk hurtigere.
Avatar billede kkims Mester
23. februar 2016 - 18:15 #2
OK Så jeg skifter til AVG 64 bit Ikke?
Tak, og opret venligst svar for points
MVH
Kim
Avatar billede claes57 Ekspert
23. februar 2016 - 19:02 #3
bare luk selv - og brug 64bit når muligt.
Avatar billede kkims Mester
23. februar 2016 - 19:38 #4
Ok og tak :-)
Avatar billede Wally73 Mester
24. februar 2016 - 01:23 #5
Det kan helt klart ikke anbefales at køre en 32bit antivirus på et 64bit system.
Grunden til dette er at antivirus-programmet skal meget dybt ned i operativsystemet og låse sig fast, så det kan sikre at vira ikke omgår det.
I de områder hvor antivirus-programmet låser sig fast er der afgørende forskelle på 32bit og 64bit systemer.

Den eneste grund til at det virker er at Windows opretter en virtuel 32bit Windows ovenpå 64bit versionen, men fastlåsningen af antivirus-programmet sker så til den virtuelle 32bit del og ikke til den underliggende 64bit del.
Avatar billede kkims Mester
24. februar 2016 - 10:19 #6
Hej Wally47

Det er virkeligt et fyldest gørende svar, Tak
Jeg vil meget gerne give dig point, hvis du lige skriver hvordan dette gøres

MVH
Kim
Avatar billede Wally73 Mester
24. februar 2016 - 18:25 #7
Egentligt skulle jeg lægge et svar og så skulle du acceptere svaret, men der er et accepteret svar tidligere og jeg er ikke interesseret i point. :)
Avatar billede kkims Mester
25. februar 2016 - 12:07 #8
Hej Wally47

Det var mig der åbenbart kom til at give mig selv points..Beklager
Du skriver du ikke er interesseret i points, skulle du fortryde

så skriver du bare hvordan jeg gør :-)
Fortsat god dag
Mvh Kim
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2016 - 13:51 #9
#5 Er det noget du kan dokumentere.
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2016 - 15:04 #10
It all depends on how the antivirus software works.
http://kortlink.dk/kn47

Selve den grafiske bruger flade GUI ( Graphical User Interfaces ) kører i 32 bits. Men scanner - scanner 64 bits filer.

Det kommer vil an på hvordan antivirus programmer er sat sammen, og hvor på computeren det er installeret.

På min computer med Windows 10 64 bits ligger mit sikkerhedsprogram på den placering (x86) hvor 32 bits programmer normalt ligger. Se billed.
http://i.imgur.com/GIaysnD.png
Avatar billede Wally73 Mester
26. februar 2016 - 00:08 #11
#9

Du dokumenterer det sådan set selv i først link i #10.

Antivirus skal lave et hook i kernen via en kernel driver.
Et 32bit program kan ikke gøre dette på et 64bit operativsystem.

Det er så rigtigt nok at et 32bit program kan scanne filer alligevel, men et antivirus program beskytter FØR tingene skrives til filer og vira behøves slet ikke at blive skrevet til filer for at blive eksekveret.
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2016 - 03:10 #12
Mit link lægger op til at det er et spørgsmål om hvordan et antivirus er sat sammen.

Men det kunne være rart hvis du selv kunne dokumentere det. For jeg kan ikke finde noget af det du kommer med, på internettet.
Avatar billede Wally73 Mester
26. februar 2016 - 18:28 #13
Fandt lige et link, der forklarer lidt om hvordan 32bit programmer virker på 64bit systemer.
Faktisk er det endnu mere begrænset end jeg lige troede.
Filsystemet er begrænset, så 32bit programmer kan ikke se det hele, mens 64bit kan.
Registreringsdatabasen er det samme.
API er ikke alle ported, så ikke noget er simpelthen ikke tilgængeligt fra 32bit-delen.

https://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0ahUKEwjX4JmU-ZXLAhXGHpoKHcznD9sQFggkMAE&url=https%3A%2F%2Fwww.symantec.com%2Fcontent%2Fen%2Fus%2Fenterprise%2Fmedia%2Fsecurity_response%2Fwhitepapers%2F32bit_virus_threats_on_64bit_windows.pdf&usg=AFQjCNHCYjoFl3OKxx4Dg-RkQVQTIwtC5Q&sig2=5w40RDbX50IsBwvcvf5OcA&cad=rja
Avatar billede Wally73 Mester
26. februar 2016 - 18:29 #14
Ok et lidt langt link med google-søgning osv., men det virker. :)
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2016 - 10:59 #15
Det kan gøres kort ;-) Tak for link jeg kikker på det.
http://kortlink.dk/kndy

Forkort link.
http://kortlink.dk/kortlink.php?id=kndy
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2016 - 11:08 #16
Forkort link ( prøver igen )
http://kortlink.dk/index.php
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2016 - 11:21 #17
Fandt denne forklaring fra microsoft.
"For the same reason, 64-bit Windows needs 64-bit antimalware software"
http://kortlink.dk/kne2