Avatar billede tinaw25 Nybegynder
28. februar 2016 - 13:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Globalization af views fra db

hejsa

Jeg har en asp.net mvc 5 hjemmeside, hvor jeg skal have den i en dk version og engelsk version. Men er lidt usikker på hvordan man skal gøre dette.

Jeg har en tabel i databasen som ineholder indhold til hver side, både på engelsk og dansk. Jeg har også fået sat resources op som oversætter de ting som ikke kommer fra databasen.

Men kan man godt kun have et view som på en eller anden måde tjekker om hvilket sprog der er valgt, eller hvordan er den korrekte måde at gøre det på??

Meget gerne med hints og nogle links til hjemmesider hvor man kan læse lidt om det.

Mvh,

Tina
Avatar billede arne_v Ekspert
28. februar 2016 - 16:07 #1
Der er masser af materiale paa nettet.

Google:

asp.net mvc i18n
Avatar billede tinaw25 Nybegynder
28. februar 2016 - 16:17 #2
Kan bare ikke lige helt se hvordan det skal sættes op når jeg har kald fra databasen?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. februar 2016 - 17:33 #3
Jeg er ikker paa at mange af disse artikler omtaler hvordan man vaelger sprog og gemmer den information.

Hvis du har en tabel med f.eks. id, sprog og tekst, saa skal din SELECT have en betingelse paa sprog.
Avatar billede tinaw25 Nybegynder
28. februar 2016 - 17:49 #4
Jeg fandt ud af at jeg kunne lave en custom view engine, så jeg har views der hedder f.eks Index.en.cshtml så når jeg vælger engelsk skifter den view ud
Avatar billede arne_v Ekspert
28. februar 2016 - 17:56 #5
Der er masser af muligheder.

:-)
Avatar billede tinaw25 Nybegynder
13. april 2016 - 14:36 #6
løst