Avatar billede xWeezor Juniormester
01. marts 2016 - 11:20 Der er 11 kommentarer

Skærmdriveren er holdt op med at fungere HJÆLP

Min computer er begyndt med at sige noget med "Skærmdriveren er holdt op med at fungere" og det sker flere gange hver dag er der nogle der kan hjælpe

Computer  INFO: http://postimg.org/image/7kfy5z7sz/
Avatar billede xWeezor Juniormester
01. marts 2016 - 11:27 #1
Avatar billede kurtba Ekspert
02. marts 2016 - 00:01 #2
Det plejer at være skærmdriveren, som fejler. Så find en nyere driver og installer den.
Er fejlen kommet efter at der er installeret en ny skærmdriver, bør du afinstallere den og finde en ældre version og lægge ind.
Det er ikke altid, at sidste nye også er det bedste.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2016 - 17:26 #3
Er det sket efter en opgradering til Windows 10, eller er pc født med dette system?

Nogle gange kan problemet være at driver måske ikke er signeret til brug i Windows, og så kan den melde fejl.

Prøv først #2 og se om det hjælper. Hvis ikke det hjælper kunne man prøve at deaktivere driversignering i Windows.

https://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_wintp-insider_devices/how-do-i-disable-driver-signature-enforcement-win/a53ec7ca-bdd3-4f39-a3af-3bd92336d248?auth=1
Avatar billede xWeezor Juniormester
03. marts 2016 - 09:35 #4
Efter opgradering
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2016 - 16:05 #5
Ok. Har du set om der er en nyere driver til kortet?
Hvis den er nyeste, så prøv deaktivere driversignering (#3 nederst link)
Avatar billede xWeezor Juniormester
03. marts 2016 - 20:03 #6
Skal jeg gå ind på
https://downloadcenter.intel.com/download/25188/Intel-Graphics-Driver-for-Windows-10-15-33-

Intel® Graphics Driver for Windows® 10 [15.33]
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2016 - 20:36 #7
Hmm.
Umiddelbart som jeg læser det er grafik kort i din cpu den der hedder HD4600, og så må det være denne driver du skal bruge vil jeg mene:
https://downloadcenter.intel.com/download/25150/Intel-Iris-Iris-Pro-and-HD-Graphics-Production-Driver-for-Windows-10-64-bit

Står mere om din cpu her:
http://ark.intel.com/products/75116/Intel-Core-i7-4700HQ-Processor-6M-Cache-up-to-3_40-GHz
Avatar billede xWeezor Juniormester
24. april 2016 - 10:49 #8
Skal jeg bare installere den?
eller er der noget der ikke vil virke hvis jeg gør det
Avatar billede xWeezor Juniormester
24. april 2016 - 10:52 #9
Jeg er gået i gang med inst
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2016 - 11:09 #10
Man kan altid fortryde en opdatering fra enhedshåndteringen :-)
Avatar billede xWeezor Juniormester
02. august 2016 - 01:11 #11
Efter at have resat min computer til fabriksindstilinger kommer det stadig gad godt finde ud ad fejlen der står " Skærmdriveren Intel HD Graphics Drivers for Windows 8(R) stoppede med at svare" jeg har bare Windows 10 så driveren er nok for gammel men det der med at installere dengang virkede ikke hvad skal jeg gøre?