Avatar billede Hanne_H Juniormester
02. marts 2016 - 10:51 Der er 1 kommentar

Kan jeg få liv i en Epson Stylus SX218 all-in-one kontormaskine

Jeg har en Epson Stylus SX218 all-in-one kontormaskine, ca. 3 år gammel

Den har ikke kørt i længere tid, ca. 10 mdr.
Nu har jeg reinstalleret min pc og tilsluttet maskinen igen, men min pc kan ikke engang se printeren.

Kan jeg nogensinde få den ud at køre igen? Sidst "påstod den", at den var løbet tør for blæk.
(Det tror pokker med al det rensning af printerhoveder, som Epson påstår, der skal til. Epson er nogle svindlere, der har proppet SW i printeren, der udløber efter 2 år og 2 mdr. Jeg har været på nettet for at finde en løsning, men jeg forstår ikke rigtigt forklaringerne. Hvis jeg han låne noget reset-udstyr, vil det muligvis kunne løse mit problem).

Der er masser af blæk i patronerne - og jeg skal kun scanne.

Jeg rullede i januar 2016 tilbage fra Win 10 til Win 7, der nu kører tip-top med min anden laserprinter.

Hvad er udsigten?

På forhånd tak for løsning.
Avatar billede kurtba Ekspert
03. marts 2016 - 01:05 #1
Tilsluttet printeren igen - hvordan.
Jeg kender ikke denne printer, men de fleste printere må man ikke tilslutte før man har installeret driveren. Under installationen fortæller den så, at man skal/må tilslutte.
Har du f.eks. sat den til en usb port før du blev bedt om det, plejer det at gå galt, idet pc.en så selv forsøger at installere en standarddriver. Denne blokerer så for at den får forbindelse med den rigtige driver.
Løsningen er så at fjerne usbporten via enhedshåndtering og genstarte pc.en, således at porten nulstilles. Eller alternativt skal man sætte den i en anden port - men først når man får besked om det.
Her kan nyeste drivere hentes.
http://www.epson.co.uk/gb/en/viewcon/corporatesite/products/mainunits/support/3838