Avatar billede jae Nybegynder
03. marts 2016 - 12:05 Der er 4 kommentarer

Smarthouse controller tilsluttet netværk - åbne porte

Hej,

Vi har lige bygget nyt hus hvor jeg har valgt at lave styring af alt el via Carlo Gavazzi´s SmartHouse system. Det er lidt som LK´s IHC men alt kører via bus-signaler.

Controlleren sidder i El-Tavlen og er tilsluttet via LAN direkte i min Fullrate Box/Router.

Der er 3 porte der ikke må være blokeret (48007, 100000 & 10001).
Dem kan jeg Port-forwarde i Netgears system, og hvis jeg tænder for det trådløse kan jeg tilgå alt på SmartHouse Controlleren via WiFi med PC og Mobil - Smart!

Og nu PROBLEMET:
Teknikrummet ligger i den ene ende af huset, derfor har jeg slukket for FullRate´s Netgear WiFi og istedet trukket et LAN-kabel ned midt i huset hvor jeg har opsat en Linksys Wifi-Router (den eneste Wifi i huset).

Men nu kan jeg ikke få forbindelse til SmartHouse Controlleren.
Og jeg er ikke selv nok inde i det til at gennemskue hvordan det skal laves korrekt.

Tænker jeg i Lynksys routeren også skal lave viderstilling af porte, men hvad så med EnhedsIP??

Håber det er til at forstå, jeg er ikke noget ørn til det her...:/

Er der nogen der kan hjælpe.

Spørg endelig hvis der er uddybende spørgsmål?

Mvh
Jakob
Avatar billede Wally73 Mester
03. marts 2016 - 21:32 #1
Prøv at se om du ikke kan sætte din Linksys router til at køre som accesspoint eller bridge.
Dette vil deaktivere NAT, firewall, portforwarding osv, så alt ryger direkte igennem den, og dermed opdeler den router ikke dit netværk.
Avatar billede jae Nybegynder
04. marts 2016 - 16:36 #2
Det hjalp - fedt, det havde jeg ikke lige set som en mulighed.
Tak for hjælpen:)
Avatar billede jae Nybegynder
04. marts 2016 - 16:41 #3
Walley hvis du vil have velfortjente point, vil du så ikke skrive det som et svar:)
Avatar billede Wally73 Mester
04. marts 2016 - 22:17 #4
Godt at høre at det virkede.
Jeg er ikke interesseret i pointene, så behold bare dem. :)