Avatar billede gr8m8 Novice
04. marts 2016 - 08:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg køre 2 webshops fra 2 domæner på 1 webhotel?

Hej Eksperter.

Håber i kan hjælpe med et svar på mit spørgsmål :-)

Kan jeg køre 2 forskellige webshops, som tilgås fra 2 forskellige domæner, på 1 webhotel?

Jeg tænker om en opsætning som denne vil være mulig:

Webhotel
Mappe > Webshop1
Mappe > Webshop2

.htaccess styrer hvor hvilket domæne skal kigge efter filer
Domæne1 > sendes til Webshop1
Domæne2 > sendes til Webshop2

Kan det lade sig gøre eller er der en bedre/nemmere måde at styre det på?

På fohånd tak :-)
Avatar billede LNG.DK Novice
04. marts 2016 - 08:36 #1
Det ville du godt kunne men der er stor risiko for at det kommer til at give problemer på sigt. Nu er webhoteller ikke særlig dyre så jeg ville altid vælge at adskille det. Der kan også være problemer med din betalingsgateway når det ligger sammen.
Avatar billede gr8m8 Novice
04. marts 2016 - 08:51 #2
Tak for dit svar diggs.

Kan du komme nærmere ind på hvilke problemer der vil kunne komme på sigt?

Ved du noget om hvordan sådan en .htaccess fil skulle se ud for at det kan lade sig gøre?
Avatar billede acore Ekspert
04. marts 2016 - 11:12 #3
Det kan du sagtens.

Masser af web-hoteller - også de billige - tilbyder det. Fx servage.net (det bruger jeg).

Men du bruger ikke htaccess til at styre det.

På webhotellet definerer du hvilken mappe et givet domæne skal pege på. Med underdomæner kan du lave underdomæner pege på separate mapper.

Med det setup er forskellige domæner/underdomæner 100% adskilt, og der er ingen potentielle problemer - heller ikke med betalingsgateways.

Set udefra kan man ikke se om to domæner kører på samme eller forskellige web-hoteller.
Avatar billede gr8m8 Novice
07. marts 2016 - 09:35 #4
Tak for dit bidrag acore.

Jeg kan umiddelbart ikke se at min webhost har den funktion, så er lidt på bar bund med hvordan jeg styrer hvor hvilket domæne skal se efter filer henne, især hvis du mener jeg ikke kan brug .htaccess  til det :-(

Nogen forslag?
Avatar billede gr8m8 Novice
08. marts 2016 - 10:24 #5
Det lykkedes sq at gøre alligevel igennem udbyderens interface. Jeg skulle bare lige gennemskue det først.

Tak for forslaget acore og smid gerne et svar :-)
Avatar billede acore Ekspert
09. marts 2016 - 14:34 #6
Svar :)