Avatar billede encorez Nybegynder
07. marts 2016 - 22:14 Der er 2 kommentarer

Skærmkort til HTPC - UHD@60Hz

Hej
Jeg skal gerne have et bud på et billigt, best value for money, grafikkort til mit mediacenter, som kan vise UHD opløsning i 60Hz via HDMI.

Nogen forslag?

På forhånd tak
Avatar billede Slater Ekspert
08. marts 2016 - 10:24 #1
Der har du ikke mange valgmuligheder. UHD i 60 Hz kræver HDMI 2.0, som er en rimelig ny teknologi. AMD's grafikkort understøtter det endnu ikke, og kun den nyeste 900-serie af Nvidia-kort gør, så du kan ikke få noget lavere end et GTX 950 til cirka 1500 kr.
Avatar billede encorez Nybegynder
08. marts 2016 - 10:50 #2
Takker, det er også lige så stille hvad jeg fornemmer.

Det skal jo bruges i et mediacenter, og der bruger man jo det at man skifte Hz efter hvor mange FPS indholdet er i. Det kan man jo sætte både MediaPortal og Kodi til at gøre selv.
Men der bliver jo skifte til Hz der er højere end 30 Hz. Og det vil jeg jo så ikke kunne gøre i UHD opløsning uden sådan et nyt kort.

Er jeg helt galt på den?