Avatar billede thomzendk Novice
13. marts 2016 - 17:33 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Abook Z410 blæser går amok efter Windows 10

Hejsa!

Som overskriften siger, så har jeg issues med min blæser...

Jeg har en Abook Z410, som jeg har været rigtig glad for, og den kører så fornuftigt i forhold til hvad den har kostet osv osv.. Jeg har kørt med Windows 8.1...

For en måneds tid siden fik jeg taget mig sammen til at formattere, og få lagt Windows 10 på maskinen istedet for. -Og det kører stadig forrygende, en SSD til styresystemet er godt nok guld værd.. :)

MEN! Min blæser går amok...! -Så snart jeg starter computeren op, den kommer til windows, går der 30-60 sekunder, og så går blæseren i selvsving, og kører max, til trods for computeren står og idler (taskmanager siger også 0-10% cpu forbrug), jeg har forsøgt at slå alt hvad der hedder notifikationer fra, nogle siger det skulle være årsagen, uden held.
Jeg har forsøgt at åbne en taskmanager, og lukke processer en af gangen, for at finde ud af hvad der er skyld i problemet, men uden held..

Jeg har selvfølgelig hentet de nyeste drivere til Abook, fra ftp://abook.dk, så det burde heller ikke være problemet...

Jeg går selv med en tanke om det er samspillet med Biossen og windows 10 der fejler noget, men er der nogle der sidder med en mulig løsning?  :o
Avatar billede Blueeyez Mester
13. marts 2016 - 19:13 #1
kontakt Abook og efterspørg en bios opdatering :)
Avatar billede thomzendk Novice
13. marts 2016 - 20:39 #2
Hehe, dette blev gjort i sidste uge, men venter endnu på svar...

Tanken var hvis nu det er et eller andet i windows der kunne være skyld i det;)
Avatar billede Blueeyez Mester
13. marts 2016 - 20:54 #3
Kender desværre ikke til Windows 10, da jeg kun har Ubuntu maskiner, men hvad hvis Windows starter ibfejlsikret tilstand?
Hvad med når du er i BIOS? Larmer blæseren så os?
Avatar billede thomzendk Novice
13. marts 2016 - 21:05 #4
Har ikke prøvet fejlsikret... -vender tilbage i morgen med resultat på det..

Men nej, hvis jeg går i bios kører den ikke, så det er et eller andet windows sætter gang i:)
Avatar billede thomzendk Novice
13. marts 2016 - 21:18 #5
edit: Prøvede lige med det samme, jeg kan ikke få lov til at gå i fejlsikret for windows 10, den kommer med en eller anden fejlmeddelese...

Men så snart jeg har været i windows, hvor blæseren kører max, og jeg så vælger at genstarte, og hopper i bios, så bliver blæseren ved med at køre..
Men hvis jeg har haft den slukket starter op i biossen, begynder blæseren ikke..
Avatar billede Blueeyez Mester
13. marts 2016 - 21:29 #6
Prøv og send en mail mere til Abook, evt ring til dem i morgen..
Avatar billede thomzendk Novice
14. marts 2016 - 21:35 #7
Så fik jeg snakket med Abook (AVD Danmark), de sendte den nyeste bios update de havde til at ligge, så jeg flashede, og fandt ud af det var samme version som jeg allerede har...

Så problemet er Ikke løst sammen med det ;(

-Er der andre forslag? -andet end at smide 8,1 på computeren igen? :)
Avatar billede Blueeyez Mester
14. marts 2016 - 23:01 #8
tag snakken med Abook..
Er din Windows installation helt opdateret?
Avatar billede thomzendk Novice
15. marts 2016 - 16:33 #9
Alt er opdateret, både windows updates, windows defender er opdateret, de nyeste drivers er hentet fra abooks ftp...

-Jeg har lige haft fremlagt problemet for Jesper fra Abook, som lige har sluttet af med:

"Det var desværre mit bedste bud. Jeg har, som skrevet, ikke oplevet problemet før, så jeg har ikke lige flere ideer."

-Så umiddelbart ender jeg nok ikke med at få mere hjælp derfra... ;(
Avatar billede Blueeyez Mester
15. marts 2016 - 17:36 #10
umiddelbart er min opfordring en geninstallering.
eksistere problemet når driverne ikke er installeret?
installer 1 driver ad gangen og genstart hver gang.. (Hvis problemet ikke eksistere før driverne er installeret altså).

det er umiddelbart mit aktuelle bud..Dog vil jeg sætte pris på din oplevelse med abook kommer frem her: https://www.trustpilot.com/review/www.abook.dk
Avatar billede thomzendk Novice
15. marts 2016 - 21:30 #11
Jeg har forsøgt med en reinstall...

først da jeg formatterede, installerede win10, og gik igang med drivere, valgte jeg en genformattering da jeg havde været igennem hele driverkataloget, og windows update, uden den stoppede...

-Så jeg formatterede forgæves en tur, desværre.. ;/

-Jeg har en klar ide om der er en eller anden løsning på dette issue, så vil hellere vente med at lave en trustpilot score.. -Jeg har aldrig før oplevet så lækker, og hurtig bærbar for så lille en pris, som denne, og indtil jeg smed windows 10 på den, kørte den bedre end alt andet hardware i hjemmet! :) (Gør den stadig, men larmer mere end det hele tilsammen) ;)
Avatar billede thomzendk Novice
15. marts 2016 - 22:36 #12
Så er der ro på!
Sikke en omgang, tænkte jeg ville se hvor lang tid der gik fra windows startede op, til blæseren gik i gang, så lod den stå ved loginskærmen, men fandt så ud af den ikke går i gang = Må være en service der er skyld i det, og så skulle der bare nørdes, så løsningen for mig var:

-Slette Hotkey controlcenter til Win 10
Downloade +install  Hotkey til Win 8,1
Ind i mappen C:\Program Files (x86)\Hotkey
Køre Uninstalluninstallpowerbiosserver.bat
Slukke computeren, og lade den stå slukket mere end 15-20 sekunder.... (For at være sikker på den ikke ville starte igen ved power-on) ;)

Og Viola! Blæseren kører ikke mere......
Nu har jeg så ikke noget til at teste den med load, men mon ikke stadig den slår til, ved behov :)

-Tak for bud på løsning :)

-Tillader mig at lukke tråden igen..

/Thomsen