Avatar billede Kvaaen Novice
16. marts 2016 - 11:58 Der er 1 kommentar

Ændre noget i flere forskellige word filer på en gang

Hej alle

Grundet prisregulering og rettelse i nogle kontrakter vi har skal vi nu have lavet ca. 100 word filer om.
Er der nogen måde man kan gøre dette på én gang i stedet for at skulle åbne, ændre, gemme og lukke samtlige filer?

På forhånd tak!
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
16. marts 2016 - 12:25 #1
Det kan lade sig gøre vha. en makro (eller en serie af makroer), som åbner dokumenterne et efter et og foretager de nødvendige ændringer, gemmer og lukker. For en idé til en mulig makroløsning og henvisning til diverse eksisterende værktøjer, se f.eks.:
http://word.tips.net/T003783_Changing_Information_in_Multiple_Documents.html

Hvis ændringerne kan klares ved at søge bestemte tekststrenge og erstatte med andre i selve hovedindholdet af dokumenterne, kan du evt. bruge makroen fra ovenstående link som en udgangspunkt og tilpasse den. Hvis der er behov for andre typer ændringer, vil det kræve skrivning af ny/mere kode.

Hvis der er brug for andre tilpasninger, og hvis dokumenterne er opbygget fuldstændig forudsigeligt, kan du muligvis få noget brugbart ud af at optage en makro for at få en idé om, hvad der er brug for - men det vil sandsynligvis være nødvendigt at tilpasse en sådan optaget makro, for at den kan virke korrekt i alle dokumenterne.