Avatar billede hugopedersen Nybegynder
18. marts 2016 - 10:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvad er forskellen?

Hvis man har en TStringList kan man hive værdier ud på 2 måder så vidt jeg kan se.

ListeNavn.Strings[index] eller ListeNavn[index]

Jeg har bare aldrig fundet ud af hvad forskellen er og hvad der er det rigtige at gøre.
18. marts 2016 - 11:33 #1
Hej HP,

Jeg kan ikke hjælpe dig med de overordnede forskelle og hvorfor de er der.

Men i praksis er der ingen forskel om du bruger den ene eller den anden metode - "forskellen er at farven har en anden lyd " - (hehe).

Jeg har brugt TstringList i umindelige år og jeg har ikke observeret nogen forskelle. Og har brugt begge metoder også uafhængigt af projekt-arten. .

Hvis du bruger den i forbindelse med forms kan det måske have en betydning (omend jeg ikke har observeret nogen forskelle), og jeg vil tro - UDEN AT VÆRE SKRÅSIKKER - at det kan være en remini-scens derfra....  Eller det kan være at de under udviklingen fandt en anden (smartere ?) metode og ikke ville ændre ...

KRistian
Avatar billede kroning Nybegynder
18. marts 2016 - 12:25 #2
Det er fordi strings er default property

property Strings[Index: Integer]: string read Get write Put; default;

prøv at google delphi default property

Det gør bare at man kan have en mere kompakt kode.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
19. marts 2016 - 17:39 #3
OK - jeg var ude i at tænke på om det kunne have noget at gøre med at der også er en .AddObject function og en .Objects property

Men jeg fortsætter bare med at bruge .Strings[idx] som jeg altid har gjort.

Jeg kom til at spekulere på det da jeg sad og kiggede koden til FastReports igennem for gode ideer - det skal man måske ikke gøre :-)