Avatar billede kkims Mester
23. marts 2016 - 15:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SSD disk levetid med Superfetch

Hej alle Eksperter

På nettet finder jeg der hersker en del forvirring omkring levetiden på en SSD Disk

Jeg har en helt ny 250GB SSD med windows 10/64. Maskinen starter og lukker som en raket.Ligeledes afvikles den grafisk krævende simulator "FlightSimulator X" som en drøm.

Dog har jeg hørt, at det såkaldte "Superfetch" er enabled fra starten og man bør slå det fra hvis man ønsker sin SSD disk skal
holde længere.

Er der hold i det? Og går det meget ud over ydeevnen, hvis "Superfetch" bør slåes fra.

Håber jeg har udtrykt mig klart nok

Mvh
Kim
Avatar billede klavil Seniormester
09. april 2016 - 00:13 #1
Det du kan gøre er at hente nogle benchmark programmer og så køre enebled og disablet og ser om det ændre noget på din pc.
Det burde fremme ydelsen fra Win 7 og frem.
Om det skulle have noget med levetiden på SSD harddisken.
Personligt ville jeg ikke gøre noget og som jeg kan læse er der ingen hold i det med levetiden.
Det nyeste jeg kan finde er dette: http://www.nextofwindows.com/why-you-should-not-disable-superfetch-in-windows-7
Avatar billede kkims Mester
17. april 2016 - 11:04 #2
@Klavil

Hej
Du har nok ret. Der er så mange meninger om dit og dat. Jeg har læst
dit link, og det ser jo ikke alarmerende ud
Tak for din hjælp
Opret venligst svar for points
Mvh

Kim
Avatar billede klavil Seniormester
19. april 2016 - 21:43 #3
:) det var så lidt