Avatar billede bullerud Praktikant
05. april 2016 - 08:26 Der er 6 kommentarer

To routere - Ét Wifi......hvordan?

Har en router/modem fra udbyder (Zyxel) i et rum og en Dlink router i et andet rum.

De er forbundet via kabel. Jeg vil gerne have det sat op således at der er ét trådløst netværk/SSID i hele lejligheden og at enhederne således går på den router, der er bedst signal på alt efter hvor man befinder sig.

Jeg har en stationær computer kablet til Dlink'en og sådan skal det blive ved med at være (hvis det har nogen relevans).

Nogen der ved hvordan jeg får dette op at køre?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. april 2016 - 08:46 #1
Din D-link skal bare sættes op til Access Point med samme SSID på WiFi som på ZyXel'en, så spiller det.
Avatar billede bullerud Praktikant
05. april 2016 - 09:05 #2
Jeg vil gerne have at det stadig er ét stort netværk.

Hvis jeg gør som du foreslår, så oplever jeg at f.eks. at jeg sidder med en bærbar i det ene rum og vil logge på Remote Desktop på min stationære, som står i det andet rum.

Men det kan jeg ikke, da min bærbare er på den ene routers netværk og min stationære er på den anden routers netværk.

Hvordan løser jeg det? Og jeg VIL bruge Remote Desktop Connection, ikke andre programmer. :-)
Avatar billede Rune1983 Ekspert
06. april 2016 - 07:08 #3
Mener hvert trådløs netværk skal køre på hver sin channel og med samme SSID. Prøv det.
Avatar billede wjens Guru
06. april 2016 - 08:54 #4
Har du (som CRKrogh skriver i #1) sat din D-link op som access point IKKE som router?

For router-egenskaben vil give dig to separate netværk med hvert sit sæt af IP adresser. Kun den første fra udbyderen skal være router og lave IP adresser til hele huset.

Kik i d-link vejledningen efter access point, det handler om at få slået DHCP fra.
Avatar billede bullerud Praktikant
18. april 2016 - 11:47 #5
Nej havde ikke sat den som Accesspoint.

Hvordan kan jeg give CRKrogh point?
Avatar billede bullerud Praktikant
20. maj 2016 - 09:47 #6
Tak til CRKrogh. Skriv et svar