Avatar billede jjbirk Nybegynder
08. april 2016 - 14:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Udfyld formular og send den som mail

Hjælp er total på bar bund og det haster :-)
Har en html fil som man skal kunne udfylde online og skal kunne sende den pr mail, når man trykker på send knappen.

Er der en der vil hjælpe mig med at få det lavet så det virker.
skriv gerne til mig på johnsen28@gmail.com
så kan man få yderliger oplysninger.
Avatar billede Slater Ekspert
08. april 2016 - 15:03 #1
Altså, den ultrasimple udgave er at lave en HTML-form der poster til en php-fil, der bare indeholder:

<?php
$str = '';
foreach ($_POST as $key => $val)
    $str .= "$key: $val\n";
mail('test@example.com', 'Mail titel', $str);

Den kan naturligvis forskønnes på mange måder, og den indbyggede mail() funktion er ikke den bedste - men det virker.
Avatar billede Zochko Juniormester
08. april 2016 - 20:38 #2
Nu ved jeg ikke hvad du har i din HTML form som skal sendes i en mail men, det er korrekt som beskrevet af "viperine" at du kan poste (sende) de indtastede oplysninger fra din HTML form til en php side.
Herefter skal du på din php side samle de postede (sendte) oplysninger op og gemme dem i nogle variabler.

Eksempelvis:

$message = $_POST['message'];

Hvor "$_POST['message'];" repræsentere data fra

<input type="text" name="message" />

Og så er der en php funktion som kan sende mailen afsted med dine data fra  $message variablen.

mail();

Hvordan du stiller den op finder du eksempler på her: http://www.w3schools.com/php/func_mail_mail.asp

Eller du kan kigge på det "viperine" har skrevet:
mail("eksempel@mail.dk", "subject", $message);
Avatar billede jjbirk Nybegynder
23. april 2016 - 20:44 #3
Lukker da ingen forstod hjælpen