Avatar billede bas Forsker
13. april 2016 - 17:40 Der er 5 kommentarer

Buffalo LinkStation - adgang i Windows 10

Hej

Jeg har en Buffalo LinkStation Live 1 TB NAS, som jeg ikke har haft tilsluttet i lang tid.
Den virkede sidst jeg havde gang i den.
Jeg bruger Windows 10. Burde den ikke bare selv dukke op i Stifinder? Der står noget med LS-XLA52.
Jeg har installeret noget NAS Navi software, men det er som om der ikke er adgang til den. Er der mon en IP-adresse jeg kan prøve at skrive i en browser? I så fald skal jeg vel bruge et default login?
Jeg har i forvejen tilsluttet en Synology NAS. Kan der ikke være to NAS'er på samtidigt?

Tak.
Avatar billede aphandersen Juniormester
13. april 2016 - 19:57 #1
Nej, den dukker ikke op af sig selv i stifinder - det er noget du skal sætte den op til. Udgangspunktet er enten at indtaste den tilhørende IP adresse i browseren eller tilgå den via NAS navigator, der også bare åbner browseren under den korrekte IP adresse.

Der kan sagtens være to NAS'er samtidig - dog selvfølgelig ikke med samme IP adresse.

Hvorfor tænker du der ikke er adgang til den i NAS navigator?
Avatar billede bas Forsker
13. april 2016 - 21:10 #2
Nu har NAS Navigator faktisk fundet harddisken,og jeg kan tilgå den via web-modulet, men når jeg prøver at gennemse folderen, får jeg at vide, at stien er forkert.
Jeg ved ikke, om jeg kan rette stien et sted, og hvad den evt. skal hedde?
Se billeder på nedenstående sider.

http://plougweb.dk/billeder/nas-nav.gif

http://plougweb.dk/billeder/forkert-sti.gif
Avatar billede aphandersen Juniormester
13. april 2016 - 21:35 #3
Okay, her kan du tjekke følgende ting i web-modulet:
- Er navnet på din NAS stadig LS-XLA52?
- Er der stadig en mappe der hedder "Share"?
- Har du adgang til mappen "Share", dvs. er der i indstillet nogle rettigheder hvor f.eks. en bestemt bruger er tilknyttet? Måske den bruger ikke længere findes i windows 10?
Avatar billede bas Forsker
13. april 2016 - 23:08 #4
NAS'en hedder fortsat LS-XLA52, og der er en mappe der hedder share.
Jeg har prøvet at sætte rettigheder på mappen, men det har ikke ændret noget.
Jeg kan I web-modulet se, at der står Storage: Not available
- se http://plougweb.dk/billeder/system-info.gif

Betyder det mon, at der er problemer med harddisken i NAS'en?

Når jeg prøver at tilgå share-mappen via Windows Stinder, men jeg bliver promptet for et brugernavn og en adgangskode.
Er det et login jeg har angivet i web-modulet, eller det på PC'en.
Jeg har måske fundet de filer jeg skal bruge på en anden harddisk, men nu er jeg alligvel blevet lidt nysgerrig. :-)
Avatar billede bas Forsker
14. april 2016 - 18:17 #5
Jeg tror jeg må konkludere, at disken er defekt.
Jeg troede ellers lige, at jeg kunne få adgang via FTP,
men nu svarer web-modulet heller ikke rigtigt.
Men mange tak for hjælpen.

Peddi, poster du et svar til points?