Avatar billede MoodyJerup Novice
14. april 2016 - 15:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Læs tekst i fil på FTP

Hej,

jeg bruger System.Net.FtpClient til at forbinde til en FTP for at læse nogle txt-filer. Kan jeg gøre dette uden at skulle downloade dem? Og hvordan?

Min store udfordring er at finde dokumentation for at oprette en stream - Jeg er PHP-mand, hvor alt jo nærmest er forprogrammeret for én ;-)

Min kode er ret simpel:

        Using ftp = New FtpClient()

            ftp.Host = ""
            ftp.Credentials = New NetworkCredential("", "")
            ftp.SetWorkingDirectory("")

            StatusWindow.Clear()

            For Each item In ftp.GetListing(ftp.GetWorkingDirectory())

                Select Case item.Type
                    Case FtpFileSystemObjectType.File
                        StatusWindow.AppendText(item.Name + System.Environment.NewLine)

--> HER SKAL DEN LÆSE INDHOLDET I TEKSTENFILEN (item.Name) I GEMME DET I EN VARIABEL/Collection.

                End Select
            Next

        End Using
Avatar billede arne_v Ekspert
14. april 2016 - 16:02 #1
ftp.OpenRead(path) returnerer en Stream som du kan laese fra
Avatar billede MoodyJerup Novice
14. april 2016 - 17:13 #2
Okay - så langt så godt. Men hvordan læser jeg denne stream?

Jeg støder lidt panden mod muren her.

Dette er tydeligvis ikke rigtigt: :-)

                        Using sr As New ftp.OpenRead(item.Name)
                            Dim line As String
                            ' Read the stream to a string and write the string to the console.
                            line = sr.ReadToEnd()
                            StatusWindow.AppendText(line + System.Environment.NewLine)
                        End Using
Avatar billede arne_v Ekspert
14. april 2016 - 17:24 #3
Hvis det er en tekstfil saa proev og wrap i StreamReader:

Using sr As New StreamReader(ftp.OpenRead(item.Name))
Avatar billede MoodyJerup Novice
14. april 2016 - 17:40 #4
Perfekt. Tak! :-)

Svar udbedes ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
14. april 2016 - 17:51 #5
svar