Avatar billede Jonx0420 Nybegynder
14. april 2016 - 17:42 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

SØGER PC BUILD TIL MAX 5000,- KR

Hej eksperter ;)

Jeg skal bygge en pc til min bror, helt basalt spiller han kun spil som heartstone og csgo, så det er i den performance gruppe den skal bruges.

Han har som sagt et budget på de 5000,-
Ting den skal indeholde:
Intel processor - IKKE Amd!
Må gerne have vandkølet processor hvis det kan presses ind i budgettet da der er meget varmt hos os om sommeren(dog ikke nødvendigt) :)

Der gives 100 points til den som kommer med et fint build, som evt. kan købes samlet på komplet, og som understøtter kravene.

Det skal lige nævnes at han har skærm, mus, tastatur... osv.

VH Jon Brylle
Avatar billede Blueeyez Mester
14. april 2016 - 18:49 #1
Hvilken by bor i i? I tilfælde af at der er en forhandler i nærheden man kan købe det igennem og som tilbyder dette.
Avatar billede Jonx0420 Nybegynder
14. april 2016 - 18:57 #2
Vi bor i 4880 Nysted, men jeg kan sagtens bygge det selv osv. ville bare gerne have lidt foreslag til en sammensætning af komponenter :)
Avatar billede Blueeyez Mester
14. april 2016 - 19:20 #3
Core i5 I5-6500 3.2 GHz (Intel Boxed) - 1598
< Pentium G4400 3.3 GHz (Intel Boxed) - 480 kr
ASUS Z170 PRO GAMING - 1168
Corsair Vengeance LPX 2 x 8 GB - 547 kr
VGA GeForce GTX 960 Superclocked (2 GB) - 1474 kr
Samsung 850 EVO MZ-75E250 250 GB - 691 kr
Spire Diablo SP1059B-R - 225 kr
Corsair VS Series VS650 - 447 kr

Det rammer ca 5000 kr hvis cpuen nedgraderes til billigste...
Avatar billede milter Ekspert
14. april 2016 - 21:27 #4
Oven i forslaget i #3 skal der nok også bruges penge på styresystem og en ekstra harddisk. 250 GB rækker ikke langt i dag. Nogle af pengene til det kan måske spares på at genbruge kabinettet, hvis han/du allerede har det.
Avatar billede Jonx0420 Nybegynder
14. april 2016 - 21:44 #5
Styresystem har vi ;) jeg har et par ekstra harddiske til at ligge, og muligvis et mini atx og en normalt atx, så det er intet problem :)

Hvad side har du samlet buildet på? :)
Avatar billede Jonx0420 Nybegynder
14. april 2016 - 21:52 #6
men venter lige og ser om der evt. kommer andre foreslag, da jeg syntes at en 2 cores intel pentium er lige i underkanten
Avatar billede Blueeyez Mester
14. april 2016 - 23:32 #7
det er fra edbpriser.dk

synes os pentiumm er sølle, men sådan kom vi ned på 5k.
har sparet på de områder jeg fandt mulige...

250 gb er rigeligt til formålet og en ssd kan jeg kun anbefale :)
Avatar billede Blueeyez Mester
14. april 2016 - 23:37 #8
ka dog se at komplett sælger pcere med samme cpu...

tanken bag dette er at visse dele kan opgraderes senere og den er rimelig godt med på nutids gamer specs..
Avatar billede Jonx0420 Nybegynder
14. april 2016 - 23:59 #9
okay

Jeg er har selv en rimelig vild rig, og har opgraderet meget gennem tiden så har ekstra harddiske osv.

Men ja, han er ikke så meget en som tænker på opgraderinger i fremtiden, skal skal bare bruge en pc "nu" :D
jeg er nemlig ikke så god til det med builds i denne ende af prisklasse, men jeg takker og tager nok det meste af dit build i brug :)

Lav gerne et svar så får du pointsne :)
Avatar billede Blueeyez Mester
15. april 2016 - 07:39 #10
nye spil kræver bedre isenkram. senere kan han opgradere cpu og kabinet som er de dele jeg har banket i bund, mens alt andet burde være godt udstyr :)

du får et svar herfra