Avatar billede tubber Juniormester
22. april 2016 - 15:23 Der er 2 kommentarer

Fejl i SQL

Får en fejl når jeg kører denne kode:

                dbProvider = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;"
                dbName = "Lager_Beholdning.mdb"
                dbFolder = "d:\"
                dbPath = dbFolder & dbName
                dbSource = "Data Source = " & dbPath
                Con.ConnectionString = dbProvider & dbSource
                Con.Open()
                cmdUpdate.CommandText = "UPDATE tblBeholdning SET rsBeholdning = '" & 16 - 1 & "'  WHERE rsVarenummer = " & TextBox1.Text & ";"
                cmdUpdate.CommandType = CommandType.Text
                cmdUpdate.Connection = Con
                cmdUpdate.ExecuteNonQuery()
                Con.Close()
                TextBox1.Text = ""

Den skriver An unhandled exception of type 'System.Data.OleDb.OleDbException' occurred in System.Data.dll

Nogen ideer ?
Avatar billede keysersoze Guru
22. april 2016 - 15:26 #1
cmdUpdate.CommandText = "UPDATE tblBeholdning SET rsBeholdning = '" & 16 - 1 & "'  WHERE rsVarenummer = '" & TextBox1.Text & "';"

cmdUpdate.CommandText = "UPDATE tblBeholdning SET rsBeholdning = " & 16 - 1 & "  WHERE rsVarenummer = '" & TextBox1.Text & "';"

Afhængig af hvilke datatyper du arbejder med.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. april 2016 - 15:40 #2
nu kan jeg ikke huske precedence regler for VB.NET men maaske:

" & (16 - 1) & "