Avatar billede Z-M-A Novice
10. maj 2016 - 11:13 Der er 8 kommentarer

3 forskellige netværksnavne..?

Hej, vi har valgt at skifte over til fiberbredbånd, da det skulle være hurtigere, men det er det ikke alligevel, fordi det åbentbart bliver påvirket af andre signaler. Anyway, vi har lagt mærke til, at der er 3 forskellige netværksnavne, som vi kan bruge - Et "normal", 2.4GHz og 5GHz. Jeg kontaktede kunderservicen i dag,  og fik at vide, at det er fordi vores fiberboks er installeret med 3 forskellige navne, og de 2  "2.4GHz og 5GHz" er dem der er beregnet til, at vi skal bruge og den sidste "normale" får vi ikke noget ud af og de kan åbentbart ikke ændre det til et netværksnavn. Jeg forstår det stadig ikke? Hvorfor ikke bare ET netværksnavn? og hvorfor skal vi betale for den 3., når vi alligevel ikke kan få noget ud af det?
Håber nogen kan hjælpe for kunderservicen kan ikke give et ordentligt svar.. =)
Avatar billede Blueeyez Mester
10. maj 2016 - 15:32 #1
Hvilken netværksudbyder benytter i?

Hvad hvis i siger i selv har en router, kan de så ikke deaktivere de trådløse signaler fra boksen?

En løsning i mine øre er at i køber en god router fx TP-Link Archer C5 1200 eller TP-Link C20i serien..
Avatar billede Z-M-A Novice
10. maj 2016 - 16:56 #2
Vi har Stofa.Vi har forsøgt at spørge om de ikke kan deaktivere de trådløse signaler fra boksen, men det kan de ikke, og deres forslag var at købe en internet forstærker, som kun måske vil hjælpe med at forstærke internettet.
Tror vi ender med at skifte igen, for det virker slet ikke, og deres service er hellere ikke lige det bedste.
Avatar billede kurt54 Ekspert
01. juli 2016 - 16:16 #3
Det lyder nu lidt mærkeligt - på noget af deres udstyr kan det sagtens lade sig gøre at slukke wifi. Prøv at finde ud af om problemet er trådløst eller også på kabel.  8/1 er ikke meget nutildags, men er jeres behov lille burde det gå dvs ikke megen streamning og ikke tunge downloads eller lav de tunge downloads når det eller ikke bruges - jeg kender ikke nogen der bruger deres max download tilnærmelsesvis døgnet rundt.
Avatar billede Z-M-A Novice
02. juli 2016 - 15:56 #4
@kurt54 Vi har 11 enheder og 7 af dem er på døgnet rundt, så vores behov er lidt stor = )
Avatar billede Uvanga Ekspert
02. juli 2016 - 16:34 #5
Lysledersignaler bliver som hovedregel ikke påvirket af andre signaler, er immun overfor elektromagnetisk påvirkning. De kanaler du nævner er til dit eget trådløse net. Standard er som regel sat til 2,4 Ghz, da denne frekvens har en længere rækkevidde end 5Ghz. Men da mange bruger 2,4Ghz kan det give problemer. Microovne, trådløse telefoner m.v. ligger også i dette bånd. Så hvis alle de tilsluttede terminaler er i nærheden af router, kan du prøve at sætte 5Ghz/width 40. Du kan også prøve at skifte kanal på routeren. wirelessnetwiev er et program der kan vise dig hvilke frekvenser og kanaler andre brugere i området anvender.
Avatar billede Z-M-A Novice
03. juli 2016 - 14:29 #6
Uvange hvordan skifter jeg kanal på routeren?
Avatar billede Uvanga Ekspert
03. juli 2016 - 15:11 #7
Tilslut en PC direkte med RJ45 kabel til router, åbn en browser, og tast: 192.168.1.1 i adresse linjen (Der hvor du normalt taster www.etellerandet.xy) Så kommer du ind i routerens menu, og kan vælge forskellige opsætninger. Hvis der kræves et brugernavn og password(Og du ikke har ændret det) er det en standard bruger- & password, som bør fremgå af de papirer der følger med router. Ellers kan du finde de fleste standard bruger- & password her: www.routerpasswords.com
Avatar billede Z-M-A Novice
05. juli 2016 - 14:24 #8
Uvanga de sidste 2 dage har jeg forsøgt at komme ind på min routers menu. 192.168.1.1 virker, og der står bare at serveren ikke virker. Jeg kiggede efter andre ip adresser på nettet, men de virker hellere ikke. Jeg fandt så en hjemmeside, som guider en til at finde sin routers ip adresse igennem kommandoprompt ved at indtaste "ipconfig". Min ip adresse starter ikke med 192, som jeg har læst den skulle gøre, men med 100.  Jeg ved ikke lige hvorfor, eller hvad jeg skal gøre. Men tak skal du have, for at prøve at hjælpe! : )