Avatar billede perhol Seniormester
21. september 2025 - 15:09 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Mobilrouter mangler forbindelse i Sverige

Hej
Jeg har for nylig været i Sverige i nærheden af Göteborg.
Jeg plejer at medbringe en Netgear Nighthawk M3 5G mobilrouter når jeg rejser med min computer, så jeg ikke skal bruge gratis WiFi adgang eller bruge min telefon som hotspot.
Jeg har abonnement hos YouSee.
Min telefon havde fin forbindelse til mobilnetværket, men routeren kunne ikke oprette forbindelse til netværket.
Det endte med at jeg alligevel måtte bruge min telefon som hotspot.
YouSee support kunne ikke hjælpe mig. De sagde at det umiddelbart så ud til at kortet kunne roame, og at de desværre ikke kunne hjælpe mig med indstilling af den specifikke router.
WiFi band er sat til Dual-Band og Data og Roaming er sat til.
Er der nogen der kan hjælpe med indstillinger så routeren også virker i udlandet?
Avatar billede claes57 Ekspert
21. september 2025 - 15:58 #1
Jeg er ikke på yousee side. Deres support kigger på, hvad du betaler for, og det er inkl roaming, så det er deres svar. Du må få dem til at garantere, at det brugte sim-kort i router specifikt er åbnet til roaming - det kan tage lidt kampe via deres support og til deres tekniske afdeling - evt må de sende et nyt sim-kort (gratis) som er åbnet til udlandet, og så må du lige smutte en tur til S efter du har haft det installeret og kørende i DK for at teste.
Avatar billede puren Ekspert
21. september 2025 - 22:27 #2
jeg havde nok prøvet at bytte sim (router <-> mobil) og se om mobilen kunne komme på
hvis nej ring til yousee og få hjælp
hvis ja fejl i instillinger på router


kan sagtens forstå at yousee ikke yder support på en specifikke router,
Avatar billede perhol Seniormester
23. september 2025 - 12:49 #3
>claes57
Har talt med yousee. Den unge mand ville sælge mig noget - som jeg kunne fortælle at jeg allerede havde (tv-kanaler - mobil abonnement - det famøse datakort).
Da der nu alligevel var gået en rotte i døden, fik jeg ham til at undersøge hvordan det lå med datakortet.
Det ER åbnet for roaming!
>puren
Det er værd at prøve, så det gør jeg ved lejlighed.
Jeg tror ikke vi kommer længere før det er prøvet.
Hvordan lukker jeg spørgsmålet når der ikke er noget egentligt svar?
Avatar billede perhol Seniormester
23. september 2025 - 12:50 #4
>claes57 og >puren
Kan jeg mon markere jer begge som svar?
Avatar billede perhol Seniormester
23. september 2025 - 12:50 #5
Det kunne jeg.
Jeg lukker.
Avatar billede Atkinson Bill Praktikant
24. september 2025 - 08:50 #6
Det lyder frustrerende, især når telefonen uden problemer kunne roame, men routeren ikke ville tilslutte. 🤔

Ofte ligger problemet i netværksvalg eller APN-indstillinger på selve mobilrouteren:

Sørg for at den står til automatisk netværksvalg, ellers prøv manuelt at vælge en svensk operatør (Telia, Tele2, Telenor eller 3).

Tjek at APN’en matcher YouSee’s (typisk internet eller internet.yousee.dk). Nogle routere kræver, at du selv opretter en ekstra APN-profil for roaming.

Vær sikker på, at “roaming” er slået til både for data og netværk i routerens administrationsmenu.

Opdater routerens firmware, da ældre versioner kan have kompatibilitetsproblemer med udenlandske net.

Hvis intet hjælper, kan det desværre være et kompatibilitetsproblem mellem Netgear M3 og de svenske netværk, men oftest kan det løses med korrekt APN-opsætning eller manuelt netværksvalg.
bloodmoney 2
Avatar billede 鱼头鱼头 Praktikant
03. november 2025 - 15:04 #7
<a href="https://bluewhiteflag.org">도티 청기백기</a> - 도티 청기백기 게임 온라인 무료 플레이
Avatar billede 鱼头鱼头 Praktikant
03. november 2025 - 15:06 #8
도티 청기백기 Blue White Flag - Play Blue Flag White Flag Games Online Free
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester