Avatar billede Oswald1 Juniormester
11. maj 2016 - 13:44 Der er 5 kommentarer

Hvordan laver man en subtotal hvor der både vises navn og total?

Hej,
Jeg har en masse linjer hvor der står et navn og et beløb.
Eks:
Odense 500
Nyborg 50
Frem 100
Ringsted 75
Kbh. 1120
Odense 50
Ringsted 150
Nyborg 100
....osv

Hvordan laver jeg en subtotal hvor den regner tallene sammen, men på samme tid skriver byen, så jeg kan se på side 2 hvilket byer der er tale om ud for de forskellige point, er der en måde?
For hvis jeg siger sum i subtotal, så får jeg bare en sum på hvor mange byer der er, og det er lige meget.

Mvh
Peter
Avatar billede ebea Ekspert
11. maj 2016 - 19:59 #1
Her er et lille eksempel. Forklaring ligger i eksemplet. Tilret til dit eget behov.

https://www.dropbox.com/s/ubmiei2nw8q5m68/sum-bynavne.xlsx?dl=0

Og husk venligst, at lukke dine åbne spørgsmål, både hvis du får et "brugbart" svar, og hvis der ikke kommer nogen svar efter en periode.
Avatar billede Oswald1 Juniormester
12. maj 2016 - 08:12 #2
Hvordan lukker man??
Har desværre ikke dropbox :-(
Avatar billede ebea Ekspert
12. maj 2016 - 08:51 #3
Prøv dette Link, hvor jeg også har lagt en løsning på dit andet spørgsmål, vedr. HVIS formel.
https://www.dropbox.com/s/g60ieu0v1npxsj2/sum-bynavne.xlsx?dl=0

Her er et link til en guide, omkring hvordan du lukker spørgsmål.
http://www.eksperten.dk/guide/1645
Avatar billede Oswald1 Juniormester
12. maj 2016 - 12:44 #4
Perfekt tak.
Avatar billede ebea Ekspert
12. maj 2016 - 13:40 #5
Ok! ;-)