Avatar billede matokiri Nybegynder
15. maj 2016 - 12:08 Der er 2 kommentarer

2 switche på 1 router (stofa)

Hej Eksperter.

håber en  kan kaste  lidt lys over  mit problem/uvidenhed.

Har  følgende problem/spørgsmål? Kan  man uden videre sætte  2 stk kablede 4 ports switches på  sin router (den som er udleveret fra Stofa)
Har i lang tid kørt med 1 switch  som virker upåklageligt i flere år. Men på grund af  omflytning her hjemme så har jeg nu brug for en ekstra kablet switch i et andet rum og lige så snart jeg kobler den nye på så har jeg ikke netadgang til den pc som jeg sætter  på den nye switch,  det oprindelige køre uden problemer.

Opsætning ser ud som følger:  fra stofa router er der isat to lan kabler som er trukket op på etagen over, på det ene er  sat 1 4 ports switch hvor på der sidder 1 pc, 1 3gb wd  booklive og 1 synology nas. (dette virker. På det andet  har der indtil nu siddet 1 pc uden problemer.  Og nu skal der så sidde 1 switch mere da jeg mangler  2 stk lan stik i forbindelse med den.
Alt skulle være sat op til DHCP og alle stik sidder korrekt i switchene mv, og kabler er kontrolleret og ok.

Havde  en D-link d635 router som jeg ændrede sådan den kørte  kun som switch og  prøvede først med den men med samme resultat og nu  samme problem med en rigtig switch.

Hvad kan jeg  gøre eller er det udelukket at sætte 2 switche på en stofa router,

Eller er jeg nød til at sætte switchene i serie, altså  koble den nye switch på den gamle?
mvh
torben.
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2016 - 17:27 #1
Der burde ikke være problemer med at sætte 2 switse til routeren.
Avatar billede kurt54 Ekspert
15. maj 2016 - 18:12 #2
Husk at tænde dem i rigtig række følge - den nærmest stikket først (routeren) og vent så et godt stykke tid så den første er startet helt op og har netforbindelse. Lad den routeren uddele IP numre og slå det fra i switchene. Dit opsæt burde kunne bringes til at fungere -  evt også med den anden switch i den første switch...