Avatar billede madseksperten Nybegynder
16. maj 2016 - 00:25 Der er 11 kommentarer

System.Web.Mvc konfigurationsfejl

Hejsa

Jeg har downloadet et projekt fra en tidligere kollega fra github. Når jeg prøver at køre projektet på min localhost får jeg understående fejl. Jeg var inde og kigge på NuGet i Visual Studio, og der står versionen til 5.2.3.0. Er der en som har en ide til hvad jeg kan gøre?

Konfigurationsfejl

Beskrivelse: Der opstod en fejl under behandlingen af en konfigurationsfil, der er nødvendig for at behandle denne anmodning. Se detaljerne om fejlen nedenfor, og foretag de nødvendige ændringer af konfigurationsfilen.

Meddelelse om parserfejl: Filen eller assemblyen 'System.Web.Mvc, Version=5.2.3.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35' eller en af dens afhængigheder kunne ikke indlæses. Den angivne fil blev ikke fundet.

Kildefejl:

Linje 36:    <compilation>
Linje 37:      <assemblies>
Linje 38:        <add assembly="System.Web.Mvc, Version=5.2.3.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31BF3856AD364E35" />
Linje 39:      </assemblies>
Linje 40:    </compilation>
Avatar billede arne_v Ekspert
16. maj 2016 - 04:49 #1
Og System.Web.Mvc.dll er faktisk blevet hentet og har den version?
Avatar billede madseksperten Nybegynder
16. maj 2016 - 08:29 #2
Hej Arne.

Mange tak for svaret, jeg håber virkelig du kan hjælpe mig. Men chef satte det op for mig inden vi gik hjem fra arbejde i fredags. Alt virkede. Da jeg åbnede computeren første gang igår aftes, kommer denne fejl.

Det er Visual Studio jeg skal bruge. Jeg tjekkede lige en ekstra gang i Nuget og den er installeret. Fra NuGet konsollen står der:

PM> Install-Package Microsoft.AspNet.Mvc -Version 5.2.3
Package 'Microsoft.AspNet.Mvc.5.2.3' already exists in the project

jeg håber virkelig du kan hjælpe mig Arne. Jeg vil gøre alt for at få det op at køre inden imorgen tidlig. Jeg har haft så mange start problemer på mit nye arbejde, og jeg var så glad da jeg gik hjem i fredags hvor alt bare kørte. Kan ikke overskue at komme mandag morgen, og sige det ikke virker, og han bliver nød til at hjælpe mig igen.

Fejlen siger:

Server Error in '/' Application.

Configuration Error

Description: An error occurred during the processing of a configuration file required to service this request. Please review the specific error details below and modify your configuration file appropriately.

Parser Error Message: Filen eller assemblyen 'System.Web.Mvc, Version=5.2.3.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35' eller en af dens afhængigheder kunne ikke indlæses. Den angivne fil blev ikke fundet.

Det er halvt engelsk/dansk da det hele desværre er blevet installeret på dansk. Men valgte engelsk i IIS
Avatar billede keysersoze Guru
16. maj 2016 - 12:58 #3
Prøv at kig i din bin-mappe og se om der ligger den version du forventer.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
16. maj 2016 - 16:04 #4
hejsa Keysersoze. Du tænker på Microsoft.Web.Mvc.xml i min projekt mappe ikke? I denne mappe ligger der ikke noget so mindeholder:
add assembly="System.Web.Mvc, Version=5.2.3.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31BF3856AD364E35" />

har prøvet at søge på enkelt ord også. System.web.Mvc eksisterer selvfølgelig, men PublicKeyToken, eller 31BF3856AD364E35 eller Version etc eksisterer ikke i det dokument.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. maj 2016 - 16:23 #5
System.Web.Mvc.dll ikke System.Web.Mvc.xml.

Og hvilken version den har.

Og om der evt. er flere i forskellige versioner.
Avatar billede keysersoze Guru
16. maj 2016 - 17:10 #6
Nej - jeg mener bin-mappen. Og ellers som arne_v skriver.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
16. maj 2016 - 20:11 #7
Hm  fik ikke nogen email omkring der var en besvarelse, derfor det sene svar :-(
Men mange tak for svarene. Jeg tjekkede lige dll filen i bin folderen. Den har version 5.2.3.0128.0. Jeg er virkelig på total bar bund?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. maj 2016 - 20:23 #8
saa er det jo nok:

"eller en af dens afhængigheder"

:-(
Avatar billede madseksperten Nybegynder
16. maj 2016 - 20:26 #9
Det er noget rigtig rod at få ordnet så?
Avatar billede keysersoze Guru
16. maj 2016 - 21:58 #10
Har ikke noget direkte bud - men prøv fx at lave et nyt tomt projekt med samme nuget-pakke og, hvis det projekt virker, sammenlign hvad der ligger i bin eller fjern den nuværende pakke og installer igen.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
20. maj 2016 - 23:01 #11
Fik det desværre ikke til at virke. Vil i dele pointene?

Mvh Mads