Avatar billede laffe Nybegynder
16. maj 2016 - 21:20 Der er 5 kommentarer

Kan ikke kalde GetTickCount() fra Eclipse Mars (minGW).

Hej

Jeg har lige installeret Eclipse Mars på min Windows maskine, og vil gerne lave et lille C++ program. Hertil har jeg brug for at kalde bl.a. GetTickCount().

Hvad skal der til for at lave WIN32 api kald ?

Er der nogen der kan hjælpe mig i gang ?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. maj 2016 - 21:34 #1
Includerer du den rigtige header?
Avatar billede laffe Nybegynder
16. maj 2016 - 21:42 #2
Har prøvet med:
Windows.h
Winbase.h

Men uden held.

Jeg kan se, at disse header filer findes i min MinGW installat
ion.
Skal der sættes en sti op til MinGW/Include ? Hvis ja, hvor gør man det henne?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. maj 2016 - 01:17 #3
C:\Work>gcc -v
Built by Equation Solution <http://www.Equation.com>.
Using built-in specs.
COLLECT_GCC=gcc
COLLECT_LTO_WRAPPER=c:/divnative/64bit/gcc/bin/../libexec/gcc/i686-pc-mingw32/5.
1.0/lto-wrapper.exe
Target: i686-pc-mingw32
Configured with: ../gcc-5.1.0-mingw/configure --host=i686-pc-mingw32 --build=x86
_64-unknown-linux-gnu --target=i686-pc-mingw32 --prefix=/home/gfortran/gcc-home/
binary/mingw32/native/x86_32/gcc/5.1.0 --with-gcc --with-gnu-as --with-gnu-ld --
with-cloog=/home/gfortran/gcc-home/binary/mingw32/native/x86_32/cloog --with-gmp
=/home/gfortran/gcc-home/binary/mingw32/native/x86_32/gmp --with-mpfr=/home/gfor
tran/gcc-home/binary/mingw32/native/x86_32/mpfr --with-mpc=/home/gfortran/gcc-ho
me/binary/mingw32/native/x86_32/mpc --with-isl=/home/gfortran/gcc-home/binary/mi
ngw32/native/x86_32/isl --enable-cloog-backend=isl --with-sysroot=/home/gfortran
/gcc-home/binary/mingw32/cross/x86_32/gcc/5-20150308 --disable-shared --disable-
nls --disable-tls --disable-libgcc2 --disable-win32-registry --enable-build-with
-cxx --enable-libquadmath-support --enable-libquadmath --enable-languages=c,c++,
fortran --disable-checking --enable-libgomp --enable-threads=win32 --enable-lto
--enable-static --enable-shared=lto-plugin --enable-sjlj-exceptions --enable-plu
gins --enable-ld=yes
Thread model: win32
gcc version 5.1.0 (GCC)

C:\Work>type gtc.c
#include <stdio.h>

#include <windows.h>

int main()
{
    int v;
    v = GetTickCount();
    printf("%d\n", v);
    return 0;
}

C:\Work>gcc gtc.c -o gtc.exe

C:\Work>gtc
2727989
Avatar billede laffe Nybegynder
17. maj 2016 - 16:37 #4
Tak for hjælpen.

Jeg manglede at definere følgende:

#ifndef _WIN32_WINNT
#define _WIN32_WINNT 0x0501
#endif

Så virkede det. Puha det var en hård fødsel :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
17. maj 2016 - 21:03 #5
Det burde ikke vaere noedvendigt.

Hvilken mingwversion bruger du?