Avatar billede Lieberkind72 Praktikant
25. maj 2016 - 15:59 Der er 2 kommentarer

makro

Hej,

jeg har en større opgave som går ud på at jeg skal sortere nogle lister i Excel. jeg har 3 faner, hvor den 1. altid er den min sortering skal sættes på imod(kolonne D).
jeg bruger i dag LOPSLAG, da dette er den metode jeg kender.

dernæst skal jeg hente fane 2´s navn og sætte ind i en celle så jeg derefter kan lave en HVIS formel, med tilhørende sammenkædning, for at samle 2 celler i 1 tekst.

jeg skal lige sige at disse formeler bliver tastet i fane 3.

når det så er gjort skal jeg lave sideskift hver gang kolonne A skifter data gennem linjerne, her er det også i fane 3. så jeg kan printe hver data set på hver sin side.

Jeg håber at der er nogen det kan hjælpe mig med dette, jeg er godt klar over at det er en større opgave jeg står overfor.

Tak.
Avatar billede krestensb Nybegynder
25. maj 2016 - 21:21 #1
Det er lidt svært at følge din forklaring. Kan du beskrive hvad der er i de tre faner i udgangspunktet, og hvad du gerne vil have de ender med at indeholde?
Hvis du kan uploade et eksempel, ville det være rigtig hjælpsomt.
/Kresten
Avatar billede Lieberkind72 Praktikant
26. maj 2016 - 08:31 #2
i ark1 er der en samlet liste over alle materialer og i ark3 er der en liste over materialer til hver opgave, men i 1 lang liste, denne består af flere kolonner hvor nogle er vigtige og andre er overflødige.
det skulle gerne ende med at jeg har en liste i ark3 som jeg kan printe med de data som er nødvendige.
jeg kan evt. sende dig en fil, så du kan se hvad filen indeholder.