Avatar billede keepy Seniormester
26. maj 2016 - 21:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Database valg

Hej
Jeg har et program der anvender en MSSQL database til at opsætte GUI valg, altså indhold i comboboxe, radio buttons osv.
Jeg ønsker et mere lightwaight design så jeg ikke har et express studio der skal installeres hver gang, jeg skal lægge programmet på en ny PC.
Jeg vil gerne kunne blive ved med at bruge mine stored procedures.

Hvad kunne man anvende i stedet for MSSQL ? og hvis man droppede SP og valgte noget XML, ville der så måske opstå performens problemer??
Avatar billede arne_v Ekspert
27. maj 2016 - 02:25 #1
Database er ikke et specielt oplagt valg til GUI config.

XML lyder meget bedre. Maaske kunne du endda bruge standard app/web config med en custom config section??
Avatar billede arne_v Ekspert
27. maj 2016 - 02:28 #2
Hvis du absolit vil fortsaette med database, saa ville brug af en embedded database loese installations problemet.

Mulige embedded databaser:
* MS Acecss
* SQLServer Compact Edition (paa trods af navnet er det ikke en SQLServer version)
* FireBird
* SQLite
Avatar billede keepy Seniormester
27. maj 2016 - 21:43 #3
findes der ikke noget hvor man kan gøre brug af eksisterende stored procedures ?

Sender du et svar tak
Avatar billede arne_v Ekspert
28. maj 2016 - 00:36 #4
Stored procedures er ikke standardiserede, saa det er normalt ikke muligt at flytte stored procedures fra en database til en anden.

Derudover kan jeg ikke umiddelbart komme i tanke om en embedded database som understoetter stored procedures.

Saa vil du have stored procedures saa hold fast i SQLServer Express.

Du beheover ikke instalere Visual Studio for at faa SQLServer Express.