Avatar billede Kean Praktikant
29. maj 2016 - 20:29 Der er 2 kommentarer

Sortering af data

Jeg skal autosorterer data, hvor jeg har noget tekst og et tal i hver sin celle fra forskellige sheets samlet i et sheet, hvor det skal sorteres efter det højeste tal på plads et osv. Det ville være lækkert om man kunne få dem med det samme tal på den samme placering.

Eksempel:

Plads Tekst  Point
1        Tekst 45
2        hdfg  41
3        jkfgd  39

Tekst og point i hver række hører sammen og fra hver række kommer det fra forskellige sheets, kan man få den til at rykke rundt på tekst og point, så de stadig følger hinanden, når pointene ændrer sig?

Kan man få den til selv, at vurderer hvilken plads man ligger på, så man ved pointlighed får samme placering?
Avatar billede rosco Novice
29. maj 2016 - 22:00 #1
Kode til kolonnen "Plads"  =PLADS.GNSN(C2;$C$2:$C$3)
Avatar billede ebea Ekspert
30. maj 2016 - 00:25 #2
Her er et lille eksempel, på både sortering, og rangering, med største øverst.

https://www.dropbox.com/s/757icb511f24r4y/sorter-tal-og-tekst.xlsx?dl=0