Avatar billede Capsh Juniormester
30. maj 2016 - 11:43 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

indsætte 'store' PDF´er i word?

Hej der ude.

Jeg har et problem i forbindelse med min afsluttende opgave på studiet.

jeg vil gerne have lagt et par PDF´er ind i mit dokument som bilag.
Det er filer i  A3 med illustration af Noget der kaldes Gantt diagram, altså store diagrammer, derfor er det ikke ønskværdigt at få word til at ændre på filen, de skal bare indlægges som et stort billede.

Jeg kan dog ikke få word til at udføre dette?
nogen der kan hjælpe her?
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
30. maj 2016 - 11:52 #1
Word kan ikke håndtere. Men du kan gemme pdf'en som en jpg, som word har noget nemmere ved at acceptere.

1. Åbn pdf'en
2. Vælg "Gem som"
3. I format vælger du blot "jpg"

Dette bør giver dig en nogenlunde fornuftigt kvalitet i diagrammet, hvis udgangspunktet eller er OK ;-)
Avatar billede Capsh Juniormester
30. maj 2016 - 12:05 #2
Jeg kan ikke vælge andre formater end Pdf. Har prøvet flere forskellige pdf`er?
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
30. maj 2016 - 12:18 #3
Hvilken version af acrobat bruger du?
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
30. maj 2016 - 12:20 #4
Alternativt kan du prøve at finde en online tjeneste der kan konvertere pdfen.  ??
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
30. maj 2016 - 12:25 #5
Du kan godt indsætte en PDF som billede i Word. Hvis PDF?en indeholder flere sider, vil kun første side blive vist:

Vælg fanen Indsæt > Objekt (findes langt mod højre i fanen) > Objekt > i dialogboksen, vælg fanen Opret fra fil > find PDF-filen og klik OK.

Hvis resultatet ikke bliver godt, kan du evt. i stedet gøre følgende:
Åbn PDF-filen. Lav et skærmdump af det, der skal indsættes i Word ? kan f.eks. gøre med kommandoen Skærmbillede på fanen Indsæt, hvis du har Word 2010 eller senere version. Så kan du gemme/indsætte skærmdumpet i Word.
Avatar billede Capsh Juniormester
30. maj 2016 - 12:49 #6
Jeg har den nyeste.

Jeg prøvede dog at google og fandt frem til en udenmærke online konverter fra PDF  til JPG.

Jeg tror umildbart det er vejen frem for mig. jeg prøver at udskrive det imorgen og ser. tak :)!
Avatar billede mstitdk Novice
30. maj 2016 - 13:30 #7
Det er korrekt at man kun kan gemme til PDF fra seneste udgave af Acrobat Reader DC som pt har version 15.016.20041 Ellers skal man op Pro udgaven før dette kan lade sig gøre...

Så som der er blevet foreslået findes der gratis tjenester på nettet der kan konvetere, dog skal du være meget opmærksom på hvad det er de gøre og bruger din PDF til efterfølgende.

der ud over vil det vær nemmer og letter for dig at installere "Jing" https://www.techsmith.com/jing.html og så lave dine egen screen dumps, de er don i ".png" format