Avatar billede anedi Ekspert
03. juni 2016 - 11:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fastgøre kommentarer til elementer

Hej Eksperter

Jeg kan forstå, at det ikke er muligt at fastgøre PPs egne kommentarer til eksempelvis billeder, tekstbokse eller lignende.
Men er det muligt at gøre det på anden vis?

Ideelt set ønsker jeg, i lighed med Excels kommentarer i celler, at fastgøre en note/kommentar til et element, og så få vist indholdet af noten, når musen køres over elementet.

Er det muligt?

Jeg arbejder i Powerpoint 2013

Vh
Anedi
Avatar billede jkrons Professor
04. juni 2016 - 11:21 #1
Det nemmeste er at bruge skærmtip fra hyperlinks.

Indsæt et hyperlink på det relevante element. Lad hyperlinket pege på "En placering i dette dokument". Vælg det dias, som elementer er på, så hyperlinket ikke fører på vildsport, hvis du kommer til at klikke på det. Klik nu på Skærmtip. Skiv den kommentar, du gerne vil have og klik OK. og OK. Når du viser præsentationen, kan du føre musen hen over elementet, så vises skærmtippet.
Avatar billede anedi Ekspert
06. juni 2016 - 15:11 #2
Tak for en grundig forklaring jkrons. Det virker umiddelbart fint i forhold til pop-ups under præsentation.
Jeg havde egentlig håbet, at det var muligt at bruge det under redigering, men jeg kan godt se, at der ikke er indtænkt sådan en funktion i Powerpoint. Jeg klarer mig med hyperlink-finten for nu.

Vh
Anedi
Avatar billede jkrons Professor
06. juni 2016 - 23:01 #3
Velbekomme. Fihnt at du kunne bruge det.