Avatar billede Danskerdude Praktikant
07. juni 2016 - 11:49 Der er 41 kommentarer

Cyber stalking

Jeg har en psykopat på nakken, der chikanere og intimidere på forskellig vis.

Tillige sender han e-mail, masser af e-mail, 2 i døgnet, nogle gange flere, alle karakteristiske porno e-mails på plat dansk.

På samme vis, har han forfulgt mig på forskellige andre sites, bl.a. på dating, hvor han hele tiden oprettede falske profiler og "besøgte" mig.

Jeg ved, at jeg kan blokere, men det nytter ikke, for han sørger aktivt for, at putte min e-mail i diverse sites, hver eneste dag. Jeg kan skiftet e-mail adresse, og gemme mig, og hver gang  han finder mig på nettet, kan jeg gøre det samme.

Men, det vil jeg ikke. Jeg vil melde ham til politiet, og har brug for beviser.

Denne mand er en kategori 4 som beskrevet på Wikipedia :

"4 Domination Cyber-hickery Cyber-stalking Goes out of the way to create rich media to target one or more specific individuals "

Jeg har ikke mulighed for, at bevise denne mands psykopatiske intimidering/ chikane af mig, og de kære der er knyttet til mig.

Men, jeg har arkiveret alle hans e-mails og mit spørgsmål er, er der eksperter der kan afsløre ham/ bevise, at det er ham der sender disse? Jeg er 100% sikker på, at de kommer fra hans egen computer IRL - adresse.

Hvem kan jeg henvende mig til, hvem kan fremskaffe beviser på, at det er ham, der har sendt alle disse e-mails, som kommer, hver eneste dag?

På forhånd tak.
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
07. juni 2016 - 12:36 #1
Det skal blot anmeldes til politiet.  Alternativ kan du blokere ham, sådan at du ikke får flere mails-
Avatar billede Danskerdude Praktikant
07. juni 2016 - 13:01 #2
Jeg ved godt, hvordan man blokere e-mails, jeg er ikke født i 1800 tallet.

Men, det er ikke, hvad jeg ønsker, som jeg også skriver.

Jeg ønsker, at finde ud af, hvem der kan hjælpe mig med, at bevise, hvem der sender disse e-mails.

Man kan ikke, ikke, blot melde det til politiet, de gør ingenting.

Jeg skal have beviser, og derefter kontakte en advokat, der så kan hjælpe med, at få politiet til, at tage affære.
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
07. juni 2016 - 13:08 #3
Så kan du jo prøve med et privat efterforskningsfirma eller : https://www.politi.dk/da/borgerservice/chikanevejledning/voksne/ :-)
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2016 - 13:35 #4
Det er således at du anmelder denne stalking til politiet med beviser leveret.

Har du vaner om at gemme dine adgangskode direkte til browser, stands alt denne metode.
Brug eksempel Passpack for at gemme dine brugernavn og adgangskode hvor den bliver krypteret. Denne kan benyttes både fra dit pc og smartphone.
https://www.passpack.com/

For offline og hvor du gemmer det lokal på dine enheder, pc/smartphone:
http://keepass.info/

Du kan benytte dig af to-trin bekræftelse, hvis du har gmail/outlook.
Outlook
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/two-step-verification-faq

Gmail
https://support.google.com/accounts/answer/185839?hl=da

Facebook
https://www.facebook.com/.../posts/100389966747455

Aktiver yderligere privatliv

Facebook
http://www.altomdata.dk/saadan-sikrer-du-dit-privatliv-paa-facebook

Gmail
https://www.google.com/intl/da/safetycenter/everyone/start/gmail/

Outlook
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/outlook-privacy

Skaf dig bedste antivirus program både på dit pc. Og til dit smartphone, som har funktionelt sms/opkald blokkering feature på. Et godt eksempel for android:

Kaspersky ultimativ beskyttelse til hjemmet:
http://www.kaspersky.com/dk/home-security

ESET Smart Security til hjemmet:
http://www.eset.com/us/products/smart-security/
- Skift den til da når du kommer til at købe den:
http://www.eset.da/kop/?utm_source=esetweb&utm_medium=esetweb&utm_campaign=esetshop

Husk, at deaktivere enhver form for automatisk svar på dine emails mv.

Du kan således kigge på denne cyberstalking præventiv information på engelsk.
https://www.apc.org/en/pubs/issue/how-avoid-becoming-cyberstalking-victim
Avatar billede Danskerdude Praktikant
07. juni 2016 - 14:08 #5
Mange tak for de gode råd om, hvorledes man gardere sig imod spam m.m.

Men, det jeg er ude efter er, at finde ud af, hvem der står bag afsendelse af de daglige e-mails denne psykopat sender.

Hvordan finder jeg ud af, hvorfra han sender disse e-mail?

Jeg tænker, at en computer ekspert kan spore afsenderen til disse e-mail, således, at jeg kan præsentere denne sporing, som bevis, når jeg anmelder det til politiet.

Jeg vil gerne have beviser for, at vedkommende sender disse.

Og, jeg formoder, at en computer ekspert ville kunne spore vedkommende, via disse e-mail, som jeg har arkiveret.

Hvem kan hjjælpe mig med, at fremskaffe beviser?
Avatar billede Danskerdude Praktikant
07. juni 2016 - 14:09 #6
Jeg har aflæst politiets rådgivning, men der er intet omkring, hvorledes man skaffer beviser.

Og, privat efterforsknings firma?

Hvor? Hvem?
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
07. juni 2016 - 14:15 #7
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
07. juni 2016 - 14:17 #8
endvidere er de mails du har modtaget jo også beviser!
Avatar billede Danskerdude Praktikant
07. juni 2016 - 14:33 #9
Ja, de er beviser, men de er jo ikke sendt direkte med navn og adresse, desværre.

En af måderne er, at copy / paste min e-mail adresse på et porno site, så jeg får "tilbud".

Hvordan beviser man det?!
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
07. juni 2016 - 14:50 #10
Ja, den er jo straks værre. Hvis nogle af sites'ne er nogenlunde legitime, kan du sende dem en mail, hvori du forklare at du ikke selv har tilmeldt dig deres tjenester og bede dem "blackliste" din mail adresse. Du kan også sætte et spam-filter op, så du måske slipper for de mange tilbud.

Sidst nævnte er måske nemmere, selvom jeg godt kan forstå din iver i at finde vedkomne.

Hvis du modtager mails direkte fra ham, kan du prøve at smide kildekoden op herinde - det kunne være der var nogle der var skarpe på området?
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2016 - 14:53 #11
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2016 - 14:54 #12
Du kan således kigge på disse og aner ikke om det virker med at prøve lokalisere på nogenlunde:
1#  http://www.labnol.org/internet/find-person-by-email-address/13913/
2#  http://www.bananatag.com/email-tracking/#section-3
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2016 - 14:57 #13
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2016 - 14:58 #15
Avatar billede Danskerdude Praktikant
07. juni 2016 - 15:45 #16
Ja, jeg kan bede dem blackliste ham, og så finder han et andet site, eller noget andet.

Manden er psykopat.

Han stopper aldrig.

Jeg prøver lige, at undersøge de sites i har givet mig, og mange tak.
Avatar billede Danskerdude Praktikant
07. juni 2016 - 15:48 #17
Jeg kan ikke bruge de sites til noget, jeg har brug for en computer ekspert, der ved, hvorledes man gør.

Jeg har behov for en, der kan bevise, at vedkommende har sendt disse e-mail, over 1000, 2, hver eneste dag.

og, tro mig, jeg har blokeret og alt det andet, men de kommer, og han holder øje med mig, hvis han ser, at jeg bevæger mig på nettet, så er han der.

Det er creepy, og jeg bliver psykisk påvirket af det.

Hvorfor er der ingen, der kan hjælpe mig.
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2016 - 16:00 #18
Indlæg fjernet

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede arne_v Ekspert
07. juni 2016 - 16:25 #19
Medmindre vedkommende har dummet sig, saa er der ingen almindelige mennesker der kan bevise at det er ham som staar bag disse aktiviteter. Det vil kraeve dommerkendelser til at faa oplysninger fra diverse tjenester evt. adgang til hans computer.

Men der er noget jeg ikke forstaar. Hvis du skifter email adresse - hvor faar han saa den nye email adresse fra?
Avatar billede Danskerdude Praktikant
07. juni 2016 - 19:36 #20
Jeg har ikke skiftet email adresse, men hvor snuser stalkere deres oplysninger op? Hvor snuser du, dine oplysninger op?

Jeg forstår ikke, hvordan han gør, men jeg er i den anden ende af, hvad han gør. Og, jeg er ikke alene.

Det kan ikke være rigtigt, at cyber stalkere har frit spil.

Hvor er politiet?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juni 2016 - 20:01 #21
Hvis du ikke har proevet at skifte email adresse, saa var det ret oplagt at proeve. Og saa undlade at oplyse den nye email adresse til andre end dem du stoler paa.

Det er nemt nok at finde politiet. Spoergsmaalet er hvor meget de vil goere ved sagen.

Politiet i Danmark har ikke ligefrem ry for at vaere meget aktive med at undersoege mindre alvorlige forbrydelser.

Og selvom du foeler dig meget generet af det, saa er det stadig en mindre alvorlig forbrydelse.

Politiet skal ogsaa haandtere drab, vold, narko, terror etc..

At faa tilsendt porno spam flere gange om dagen og at blive kontaktet af falske profiler paa et dating site er ikke i den kategori.

Ja faktisk faar de fleste med en aeldre email adresse langt flere porno spam emails om dagen selvom de ikke har en stalker. Og falske profiler paa dating sites er efter sigende et udbredt problem - igen helt uden stalkere.

Du kan proeve politiet. Men du skal ikke have for store forventninger.

Og saa skal du nok til at overveje de lidt mere lavpraktiske loesninger.
Avatar billede Danskerdude Praktikant
07. juni 2016 - 20:22 #22
Slettet pga nedladende sprog

/admin

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede Danskerdude Praktikant
07. juni 2016 - 20:24 #23
Citater fra oplægget, øverst :

"Men, jeg har arkiveret alle hans e-mails og mit spørgsmål er, er der eksperter der kan afsløre ham/ bevise, at det er ham der sender disse?"

"Hvem kan jeg henvende mig til, hvem kan fremskaffe beviser på, at det er ham, der har sendt alle disse e-mails, som kommer, hver eneste dag?"
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juni 2016 - 20:30 #24
Som skrevet i #19:

Medmindre vedkommende har dummet sig, saa er der ingen almindelige mennesker der kan bevise at det er ham som staar bag disse aktiviteter. Det vil kraeve dommerkendelser til at faa oplysninger fra diverse tjenester evt. adgang til hans computer.
Avatar billede Danskerdude Praktikant
08. juni 2016 - 06:36 #25
Hvorfor bliver du ved med, at skrive disse indlysende ting?

Det er svar på spørgsmålet, jeg søger, ikke en almen info.
Avatar billede Danskerdude Praktikant
08. juni 2016 - 06:37 #26
Arne_v

Please stop med, at hjælpe mig.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. juni 2016 - 09:02 #27
Jammen så prøver jeg at forklare...

Hvis din stalker skifter mailadresser så tit, er han jo nødt til at benytte en offentlig tilgængelig mailservice.

De mails du har gemt, vil ved nærmere eftersyn med 99,9% garanti lede til at de er afsendt fra en hotmail/gmail/yahoo mailserver. Han skal være ualmindelig stupid, hvis han bruger sin egen mailgateway til formålet.

Uanset hvad, vil dine mails kun lede til mailudbyderen, og selv de dygtigste hackere kan altså ikke hive yderligere info ud, uden at begå grov kriminalitet.

Derfor: dine mails er beviser ja. Men kun Politiet kan henvende sig til mailudbyderen, for at få flere informationer om hvem brugeren måtte være.
Avatar billede Danskerdude Praktikant
08. juni 2016 - 11:29 #28
Faktisk er han ualmindelig stupid, en stor brovtende tønde, der tror, at frygt er det samme som respekt, så det skulle ikke undre mig.

Jeg har kontakt til politiet, der har bedt mig nærmere beskrive, hvad der foregår og vil skrive en omhyggelig beskrivelse, senere i dag.

Tak Ole
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. juni 2016 - 11:53 #29
Men er man så dum, har man vel næppe forstanden til at sætte sit eget mail-domæne op, og slet ikke at skifte afsenderdomæne :-)
Avatar billede Danskerdude Praktikant
08. juni 2016 - 13:06 #30
Jeg ved det ikke, men jeg ved, at manden er en psykopat, der har boet i nabolaget, i over 20år, tidligere formand for beboerbestyrelsen, og magtliderlig.

En ekstrem type, der føre sig frem som en slags Godfather/ konge med Napoleons kompleks. Og, at han fanatisk, hver eneste døgn, sender disse e-mail, som en psykopatisk besked om, at jeg skal udslettes, så han kan genoprette status quo, hvor alle respektere og frygter ham.

En rigtig nar,  snu, men ikke klog.
Avatar billede f-arn Guru
10. juni 2016 - 21:14 #31
Da nettet flyder med anonyme mail tjenester, og enhver kan gemme sig bag en proxy - skal man være ualmindelig dum for at kunne spores :(

https://www.google.com/?gws_rd=ssl#q=send+anonymous+email

https://www.google.com/?gws_rd=ssl#q=free+proxy+server
Avatar billede Danskerdude Praktikant
11. juni 2016 - 12:39 #32
Jo. Men, politiet må da kunne det?
Avatar billede f-arn Guru
11. juni 2016 - 14:54 #33
Hvordan? Dette indlæg er skrevet fra en australsk proxy med opera i "Private browsing" tilstand.

Det betyder at alt lokalt slettes, og at politiet skal til Australien, hvor jeg ikke er registreret, da jeg kom fra en canadisk proxy.

I dette tilfælde slutter lidten der, men i princippet kunne jeg jo bare være kørt gennem flere proxyes.

Hvis jeg så brugte en anonym Email tjeneste fra min australske proxy, kunne det godt blive meget svært :-(
Avatar billede f-arn Guru
11. juni 2016 - 14:55 #34
Ups!
lidten=listen :)
Avatar billede Danskerdude Praktikant
12. juni 2016 - 09:34 #35
Hvis jeg vidste, hvordan. Havde jeg ikke skrevet oplægget.
Avatar billede f-arn Guru
12. juni 2016 - 10:43 #36
Jeg tvivler på vi får noget ud af det, men vil du godt kopiere headeren fra en af de emails herind.
Avatar billede Danskerdude Praktikant
12. juni 2016 - 14:04 #37
Ja, det vil jeg gerne, hvis jeg lige kan få af vide, hvad en header er?
Avatar billede ErikOlesen Juniormester
20. juni 2016 - 13:22 #39
Jeg foreslår, at du kontakter en advokat. Her er et tip til en onlineportal: www.3advokattilbud.dk hvor du gratis kan få 3 tilbud fra advokater, der gerne vil hjælpe dig med din sag.
Avatar billede f-arn Guru
23. juni 2016 - 16:29 #40
@Danskerdude

Har du opgivet?
Avatar billede Hemanth Praktikant
22. april 2018 - 17:50 #41