Avatar billede bjerreb Praktikant
10. juni 2016 - 16:19 Der er 3 kommentarer

100-120V til 220 V

Hej
Jeg har bestilt en maskine i USA, hvoraf det fremgår, at den er 100-120 V  50/50 HZ  30VA.

Jeg havde ikke lige set dette inden, at jeg satte stikket i herhjemme - maskinen virkede i 2 sek inden, at den afbrød.

Hvor kan jeg købe en transformer, så jeg kan få den til at virke? Og hvilken form for transformer skal jeg bruge?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. juni 2016 - 18:56 #1
fx https://www.avxperten.dk/a/110-til-220-volt-omformer.asp
30VA er sikkert 30W, så alle modeller kan bruges.
Der er måske brændt en sikring af også, så dyret skal åbnes, og sikring skiftes.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. juni 2016 - 23:06 #2
Nu vil jeg så mene, at han skal bruge en 220-til-110 volt omformer.
(Eller som det vel hedder i dag 230-til-115 volt omformer).

...altså når sikringen er skiftet - hvis det er det eneste, der er brændt af
Avatar billede bjerreb Praktikant
11. juni 2016 - 23:47 #3
Er der risiko for at maskinen kan være helt ødelagt når den blot slukkede automatisk efter 2 sek (den tænder slet ikke nu, når man putter den bistikket ).

Det er en brystpumpenog jeg har prøver at skille den ad, men kan ikke umiddelbart se en sikring. Hvem kan man evt få til at se på/reparere sådan noget i Århus området?