Avatar billede andersschou Novice
14. juni 2016 - 10:54 Der er 1 kommentar

VBA: ændre sikkerhedsinstillinger i access 2007

vil gerne kunne tilføje en plastering der er tillid til med vba kode I en access 2007 og database

så man klikker på en knap og så tilføjer den automatisk en line I placeringer der er tillid til
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2016 - 14:07 #1
Så vidt jeg ved, er den bedste vej gennem noget registry-manipulation - Jeg har her til Office 2010:
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\14.0\Access\Security\Trusted Locations]
"AllowNetworkLocations"=dword:00000001

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\14.0\Access\Security\Trusted Locations\Location0]
"Path"="C:\\Mappen\\som\\skal\\godkendes\\"
"AllowSubfolders"=dword:00000001
"Description"="her kan man skrive hvorfor den er godkendt"

Jeg ville gætte på, at Office 2007 hedder så nr. 13 (office\13.0\access osv) - men det kan du nok hurtigt selv se