Avatar billede keepy Seniormester
15. juni 2016 - 13:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

installed Service

Hej

jeg har lavet en service installeret den og prøver at køre denne.
Når servicen skal til at loade en dll at runtime får jeg en fejl ved at type altid bliver null.
assembly har indhold.
DllName er det samme som namespace navnet.
Nogler der har ideer til hvorfor type ikke bliver sat??

Bonus info, jeg har en anden service hvor koden er 100% ens med denne, forskellen er bare at denne servicen er en dll der bliver kørt gennem VS2015, og her virker det som det skal.

Assembly assembly = Assembly.LoadFrom(Path + "\\" + DllName + ".dll");
    if (assembly != null)
  {
        Type type = assembly.GetType(DllName + ".Class1");
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juni 2016 - 14:05 #1
Du skal nok have en masse debug i form af log til fil sat ind for at finde ud af hvad der sker.

Men du siger at assembly ikke er null men at type er null?

Kune du proeve at lade koden liste all typer i dll og se hvad den faktisk finder?
Avatar billede keepy Seniormester
15. juni 2016 - 14:32 #2
tak for din hurtige svar.
Jeg fandt ud af det, jeg havde en referance til et interface som var relateret til den service om virkede.
Damn også.