Avatar billede eksamensproblemer Praktikant
18. juni 2016 - 13:25 Der er 7 kommentarer

eksamensproblem!!!!

hejsa gutter :D
jeg har et kæmpe problem.
jeg skal til eksamen på mandag, altså d 20/6. det er historie eksamen.
sagen er den, at jeg har mistet et dokument, eller det vil sige, jeg har ikke mistet den, for noget af det jeg har skrevet er der stadig, men over halvdelen er væk. computeren bad om at skulle opdateres, så jeg gemmer ( flere en én gang) og opdatere den, men da jeg åbner den igen, er over halvdelen af det jeg skrev, væk.
Jeg var næsten færdig, så det ærger mig en hel del, at jeg ikke kan finde det hele dokument. Jeg syntes jeg har ledt overalt, men den er der simpel hen bare ikke. Håber i lige vil tage jer til til at hjælpe en i nød.
Avatar billede eurositi Ekspert
18. juni 2016 - 14:24 #1
Prøv at køre en tur med dette program:
https://www.piriform.com/recuva
Avatar billede Slater Ekspert
18. juni 2016 - 15:48 #2
Hvis det er skrevet i Word - altså programmet Microsoft Word - så har det nogle indbyggede backup-muligheder, netop for situationer som denne. Her er nogle ting du kan prøve: https://support.microsoft.com/en-us/kb/316951
Avatar billede eksamensproblemer Praktikant
18. juni 2016 - 16:09 #3
Slater: Jeg har ikke en decideret Windows knap. Det har man vel ikke på en Macbook, har man?
Eurositi: kan man også bruge dette program når man ikke har haft det da det skete? :)
Avatar billede eurositi Ekspert
18. juni 2016 - 16:51 #4
Jeg har ingen erfaring med undelete-programmer til OSX, men dette helt gratis program (som jeg kender fra PC som glimrende, men som åbenbart også findes til Mac), burde kunne hjælpe dig:
http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec

Installér PhotoRec-programmet med det samme og kør det.
Stop øjeblikkeligt med at arbejde med ALT andet på din computer. Jo mere du arbejder, desto større er risikoen for, at pladsen, hvor de slettede data lå, bliver overskrevet. Så længe du kun har slettet men ikke overskrevet diskområdet med nye data (fra andre programmer), er der håb om at du kan gendanne filen.

Held og lykke.
Avatar billede eksamensproblemer Praktikant
18. juni 2016 - 16:58 #5
Okay, mange tak for din hjælp.
Tak.
Hav en fortsat god dag :)
Avatar billede kurtba Ekspert
18. juni 2016 - 23:29 #6
Hvis man går ud fra, at det du mangler skulle være i den fil, som du stadig har, så hjælper det ikke at lede med et program, som kan finde slettede data.
Det finder hele filer, og hvis filen stadig hedder det samme, så findes den kun i en version på din pc. Den kan ikke finde mistet indhold i en fil.
Avatar billede Toni Weller Praktikant
29. september 2017 - 11:47 #7