Avatar billede Allan007 Novice
24. juni 2016 - 17:43 Der er 3 kommentarer

Router/netværk

Jeg har en router fra Netgear (AC 1200) Jeg fik for et par år siden fibernet fra sydenergi (nu overgået til Stofa) Men den kunne ikke køre trådløs, derfor har jeg været nødt til at koble en router til. Jeg har ingen problemer med nettet på min stationære pc. MEN når ungerne spiller counterstrike på deres laptop, så er det tit det lagger? Har prøvet at skifte kanal, men det hjælper ikke. Har du en idé om hvad der er galt? Jeg har en 30/30 forbindelse, som hvis jeg kører LAN kabel direkte så er hastigheden i orden (viser faktisk 34/32) så det er jo fint, kører jeg trådløs og tager en hastighedstest, så daler hastigheden til omkring halvdelen? Ved godt at der er hastighedstab, men ikke så meget. Har også prøvet at booste mit WIFI netværkskort med en usb wifi adapter med ac teknologi og 300 Mbps. Men kan ikke finde nogen der er Windows 10 kompatibel? Så det giver en konflikt, selvom jeg har deaktiveret det interne netværk Broadcom 802.11b med 54 Mbps. Drengene er frusterede og det smitter, håber du kan hjælpe. Ved ikke om en anden Router er løsningen. Mvh. Allan
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juni 2016 - 18:59 #1
i win10 i Store søg på "WiFi Analyzer" - der ligger én, der er lavet af Matt Hafner. Installer og kør. Efter lidt tid har den funde dit net, og klik så på 'Analyse' - der kan du se hvordan de nærmeste er fordelt på kanaler, og forneden til venstre er anbefalet kanal.
Avatar billede Allan007 Novice
25. juni 2016 - 01:15 #2
Det jeg tænker på er, at udskifte det interne netkort, som kun har 802.11b standard med max 54 Mbps. Med et der har 802.11ac 300-600 Mbps. Den router jeg har er dual band NETGEAR 6220 1200 ac Den vil jeg så koble på 5 Ghz båndet. Den er tilsluttet men jeg kan kun se 2.4 Ghz. Min søns kammerat havde sin stationære pc med herover og da jeg skulle aktivere wpa2 koden kunne jeg se 5 Ghz båndet der, men ikke på min egen stationære, det forstår jeg ikke helt.
Mvh. Allan
Avatar billede claes57 Ekspert
25. juni 2016 - 08:35 #3
hvis din pc har pci-plads til netkort, så se på fx http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?pv=7260HMWDTX1.R&pn=Intel&vare=758662
den har jeg selv, og pc kan stå diskret (fx under bord) og antenne via ledningen mere optimalt. Og så er det også bluetooth med i, så du kan køre fx trådløst lydudstyr.

Nuværende kort understøtter kun 2,4ghz båndet, og kan ikke se andet.