Avatar billede Gitte Hammer Novice
25. juni 2016 - 16:29 Der er 2 kommentarer

Farvede TIFF filer vises som sort i InDesign :/

Hej alle jer der ved noget om InDesign :)

Har lige opdateret til den nyeste InDesign via Creative Cloud, og nu kan jeg så ikke længere se farverne på de TIFF filer som jeg farver direkte i dokumentet som andet end sort, som de jo er i deres naturlige form da det er en bitmap (streg) fra PhotoShop. Det vil sige at hvis jeg farver en TIFF fil lyseblå fremstår den som sort på skærmen.
Farverne er der, for når jeg så generer en PDF fil er de fine nok, så jeg tænker at det er et eller anden lille hak i indstillingerne i selve programmet jeg skal trykke på, men kan ikke regne ud hvor :/
Er der nogen der kender til dette sted eller en anden løsning på mit problem?
Det er møjt svært at designe sort i sort ;)

God lørdag til jer alle :) Gitte
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
26. juni 2016 - 10:45 #1
Jeg kender ikke de nye CC-versioner. I CS5 har jeg kun tre muligheder i Vis/Skærmvisning: Hurtig visning, Typisk visning og Højkvalitetsvisning:
http://finnrasmus.dk/skaermvisning.pdf
Det ser ud til, at du har en professionel tilgang til InDesign, og det har virket for dig før, så jeg tror, at du allerede har prøvet mulighederne for skærmvisning.
Hvis ikke, er mit forsigtige gæt, at Hurtig visning i nyere versioner giver den skærmvisning, du nævner.
Avatar billede Gitte Hammer Novice
26. juni 2016 - 14:36 #2
Hej Finn

Har prøvet alle tre muligheder og nogen gange ser det ud til at hjælpe og så hopper den alligevel tilbage til sort når jeg går fra side til side, så det ser ud til at det bliver en udfordring for Adobe at finde en løsning for det er sket efter jeg har opdateret :(

Tak for din tid :) og god søndag :) Gitte