Avatar billede jhjorsal Mester
25. juni 2016 - 23:57 Der er 2 kommentarer

En dårlig pc

Jeg er faktisk lidt i tvivl om hvor dette spørgsmål hører hjemme. Den store dreng er lige kommet hjem fra et års efterskoleophold, og straks er den gal, han har dårligt internet. Jeg ved ærlig talt ikke hvor jeg præcis skal lede men det fungere fint wired, drengene sidder alle 3 i stuen men kun den store har problemer til trods for at han har den nyeste pc. Netflix virker fint trådløst til ATV, en lille tilføjelse - det virker fint både hos hans mor og skolen han lige har gået på, så det gør det jo ikke nemmere... Mens jeg skrev dette er de 2 andre gået i seng men det blev det ikke bedre af.
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2016 - 11:59 #1
wifi er noget skidt, det kan være tilfældigt godt, eller ubrugeligt.
kvaliteten afhænger af din fysiske position. vægge eller metaldele i huset kan ødelægge signalet.

prøv at flytte router/access point lidt rundt i huset, og se om det kan løse problemet.

når det kun går ud over den ene computer, kan det skyldes at netop denne har en dårlig antenne modtager. (netkort indbygget i skærm, kan være svage)
Avatar billede jhjorsal Mester
26. juni 2016 - 20:29 #2
Det med netkortet havde jeg godt læst et andet sted, vedkommende havde skiftet det relativt nemt på en bærbar, for få penge. Måske det kunne være en løsning.