Avatar billede Laugesen1 Mester
30. juni 2016 - 10:26 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kopier rækker med Array

Jeg har en makro der kopierer enkelte rækker ud fra ét kriterium i en kolonne. Rækkerne går over 5 kolonner. Til søgningen bruger jeg et array til at løbe rækkerne igennem, og det virker helt efter hensigten.
Der søges efter et enkelt kriterium i rækkernes 2. kolonne.
Hvis kriteriet Faktura er opfyldt, bliver rækken kopieret.

Men nu vil jeg gerne kunne udvide søgekriteriet til at omfatte de 4 første ord i den tekst der står i cellerne i 2. kolonne.
De 4 første ord der skal søges efter  -  Iflg. aftale fremsendes faktura. Derefter kommer der et flercifret tal (faktura nr.), som jo er forskelligt hver gang. Det flercifret tal skal ikke indgå i søgekriteriet.

Eksempel på tekst i en celle i 2. kolonne:
Iflg. aftale fremsendes faktura 987654321

Hvordan gør jeg det? Kan man på en eller anden måde omskrive makroen, så den kun søger efter de første 31 tegn, altså inkl. mellemrummene?
Eller er der en anden måde at gøre det på?

Uddrag af makroen som den fungerer nu:

    K = 1
    ReDim NewArray(1 To UBound(MyArray, 1), 1 To UBound(MyArray, 2))
    For x = LBound(MyArray, 1) To UBound(MyArray, 1)
                If MyArray(x, 2) = "Faktura" Then
            For y = LBound(MyArray, 2) To UBound(MyArray, 2)
                NewArray(K, y) = MyArray(x, y)
            Next
            K = K + 1
        End If
    Next

På forhånd tak
Finn Laugesen
Avatar billede kabbak Professor
30. juni 2016 - 11:51 #1
Dim Find As String
Find = "Iflg. aftale fremsendes faktura"
  If Left(MyArray(x, 2), Len(Find)) = Find Then
Avatar billede Laugesen1 Mester
30. juni 2016 - 13:02 #2
Hej Kabbak

Det var lige præcis den løsning jeg søgte efter.
Det virker helt perfekt, lige efter hensigten.

Skriver du et svar, så jeg kan give dig points.
Eller hvordan fungerer det her på det nye eksperten.dk ?

Tak for hjælpen.

Hilsen Laugesen