Avatar billede TIversen Novice
30. juni 2016 - 16:02 Der er 4 kommentarer

Gratis Word kursus for begyndere - hvem er målgruppen?

Hej Alle,

Det er efterhånden lidt siden jeg har været på her, men har brug for lidt feedback, så nu skriver jeg igen.

På min side, NemProgrammering.dk tilbyder vi gratis videoundervisning til alle der har lyst til at se med. Tidligere på året lancerede vi et Excel kursus og har nu også lanceret et Word kursus for begyndere:

Se det her: http://www.nemprogrammering.dk/wp/word-kursus-gratis/

Det jeg godt kunne tænke mig fra jer er lidt feedback på hvem i tror der kunne bruge sådan et kursus og hvordan det evt. kan markedsføres?

Der findes allerede online Word Kurser på nettet, men de koster alle sammen penge - dette er gratis :-)

På forhånd tak!
Avatar billede jakobdo Ekspert
30. juni 2016 - 17:19 #1
Hvad med at gå i dialog med kommunerne?
Office pakken er generelt værktøj i mange kommuner og de kunne jo nemt smide "dit" link med i deres velkomst mails / materiale. Måske du kunne tilbyde noget "whitelabel" løsning.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juli 2016 - 11:16 #2
som jeg ser det, så kan dem, der skal bruge word det allerede, hvis de er under 50. Så word for begyndere er til indvandrere (det skal så nok også findes på engelsk, og med engelsk word-version), eller folk tæt på pensionsalderen (her er du oppe mod fx ældresagen og deres it-support).
I øvrigt - it-undervisning til indvandrere - hent fra grunden - der må være et marked. Men du er så lige så meget sprog/tegnsæt underviser. Men ellers, fra novice til nem-id (bank/kommune/stat) bruger.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
02. juli 2016 - 00:20 #3
Claes57

Der er jeg helt uenig. Virkelig mange mennesker på gaden, går rundt uden den grundlæggende viden.

Også til Word. De fleste kan bruge stavekontrol og nogle kopier/sæt ind. Men heller ikke mere.
Hvis det ikke er interesse eller noget de bruger i deres dagligdag spiller det jo ingen rolle.

Den dag de får så får brug for det, er en guide med video, helt fra bunden, en rigtig god ide.

Men helt enig i at det også vil være et godt redskab for indvandrere.
Avatar billede TIversen Novice
02. juli 2016 - 16:55 #4
Mange tak for jeres feedback og ideer! Det har helt sikkert givet mig nogle gode inputs til, hvordan det kan markedsføres.

Jeg har allerede taget kontakt til ældresagen og pensionist.dk og håber nu på, at de måske vil dele information omkring dette gratis tilbud med deres medlemmer og brugere.

Igen, tak for jeres hjælp