Avatar billede Torben Schroll Praktikant
03. juli 2016 - 09:37 Der er 5 kommentarer

Genvej til lyd

Jeg vil en gang imellem gerne have lyden fra min PC ud på mit TV
Jeg går så ind på den side der er afbildet her:

http://peecee.dk/upload/view/460464

Jeg har haft lidt svært ved at finde stedet, og nu kan jeg ikke huske, hvordan jeg fandt stedet, derfor vil jeg gerne have en genvej til siden, kan jeg få det, eller en beskrivelse af hvordan jeg på anden måde nemt kommer til siden, hvor jeg kan skifte mellem pc'ens højtalere og tv-apparatets højtalere.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juli 2016 - 10:36 #1
hent et program, der kalder samme funktion. http://dennish.dk/computer/flere-lydenheder-giver-mere-besvaer - vælg enheder ved første start, og du kan fremover skifte med [Ctrl] + [½]

eller bare lær: højreklik på højttaler i systembakken, og vælg Afspilningsenheder
Avatar billede torben7913 Juniormester
04. juli 2016 - 19:48 #2
Hej tak for dit svar.
Når jeg klikker på linket får jeg denne besked:
"Siden fra dennish.dk fungerer ikke"
Hvis jeg så vidste hvor jeg finder systembakken, lyder dit forslag som noget jeg skulle kunne lære. Kan du fortælle mig, hvor jeg finder systembakken?
Avatar billede store-morten Ekspert
04. juli 2016 - 19:57 #3
Systembakken er den række ikonner der som regel ligger nederst på skæmen.
Højttaler i systembakken, ligger til højre, over ved uret.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. juli 2016 - 20:55 #4
DennisH er nede - men jeg fandt google link til siden, og bad om cached version
den er her http://goo.gl/OPcBI5
Lidt nede er
Download DefaultAudioChanger her:
32 bit version https://github.com/downloads/sgiurgiu/DefaultAudioChanger/DefaultAudioChanger_1.0.3.zip
64 bit version https://github.com/downloads/sgiurgiu/DefaultAudioChanger/DefaultAudioChanger_x64_1.0.3.zip
Når du har hentet den version du skal bruge, skal du udpakke filerne.
Du kan placere dem hvor du har lyst til, men da det er et program synes jeg det er mest logisk at lægge dem i C:\Programmer\DefaultAudioChanger\

Jeg har sat link-adresser ind i ovenstående klip. men se også side for vejledning.
Avatar billede torben7913 Juniormester
04. juli 2016 - 21:50 #5
Tak til jer begge for bidrag til løsningen.
Det er meget enkelt med  "højreklik på højttaler i systembakken, og vælg Afspilningsenheder" når bare man ved hvor  Systembakken ligger, det ved jeg nu.

Der har tidligere været noget med pointgivning, men det kan jeg ikke finde, heller ikke noget med at lukke spørgsmålet, men hovedsagen for mig er, at jeg nu har fået løst mit problem - TAK TAK