Avatar billede Greenfee Novice
09. juli 2016 - 09:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

avg miniport

Min datter har haft Avg av. installeret i en gratis version, på sin bærbare.. På et tidspunkt vælger hun et andet antivirus program ,og fjerner avg`n . Men programmet efterlader sig en " blokering" på netværkskortet og det trådløse. Hendes pc kan ikke komme på nettet , hverken med fast eller trådløs forbindelse. Der ligger 2 avg miniports kort i enhedshåndtering, som ikke kan fjernes. Har prøvet med Av egen remover, men dette er heller ikke lykkedes. ER der andre muligheden end " Format C:" og ny installation.?
Hun kører stadig XP (Sp3) ...
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juli 2016 - 10:05 #1
Har i prøvet at systemgendanne tilbage til da den kørte AVG, og så fjerne den med removeren?
Måske remover ikke kan fjerne noget da hovedparten er fjernet, og så at den måske ikke kan se det sidste.
Avatar billede Greenfee Novice
09. juli 2016 - 11:03 #2
Er prøvet, men de hænger der stadigvæk..
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juli 2016 - 13:03 #3
Prøv det her:
Windows XP:
1. Open menu Start -> (Settings) -> Control Panel.
2. Double-click Network connections.
3. Right-click the connection you are using and select Properties.
4. Under This connection uses the following items un-tick (clear) AVG network filter driver.
5. Click OK to store the changes.

Som jeg ser det er det en driver der hedder AVG Miniport der skulle være skyld i det.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juli 2016 - 13:07 #4
Prøv også når du har tjekket i egenskaber for netkort at køre en oprydning med CCleaner, som både renser for filer, men også i registeret:
Hent og instalér CCleaner free  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...