Avatar billede Zole Juniormester
13. juli 2016 - 23:30 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

SSD disk hjælp, indgang skift ?

Hej

Jeg har bestilt sådan en ssd disk for at få fart for pc'en, men har et par spørgsmål, jeg håber nogle kan hjælpe mig med.

Min hdd pt er en af de gamle typer der køre 7200 RPM, ved ikke hvad de hedder :/ og den skal skiftes ud, med et nyt ssd disk, jeg har bestilt.

Mit første spørgsmål er så... Min nuværende hdd sidder i porten sata 3, og der skal den nye disk jo helst sidde....Kan jeg bare flytte stikket over i en sata2 port uden det vil have betydning eller ? eller fucker pc'en helt ?
Skal lige siges at mit board har to sata 2 og en sata 3.

Spørgsmål to.... "Hvis det første kan lade sig gøre".. Kan jeg så sætte den til at clone over, fra den gamle til den nye ssd ? mens de begge sidder i ? eller skal man bruge et cloning kit ? vil helst undgå det, hvis man kan

På forhånd, tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2016 - 09:31 #2
som regel er det ligemeget, om en hdd sidder i 2 eller 3 - dog er boot-reækkefølgen nogen gange afhængig af det - så det er muligt, at hvis du sætter ssd'n i slot 2, prøver pcen at boote derfra - nogen maskiner hopper bare videre, nogen fortæller dig "no bootable media"
RPM er Revolutions per minute...eller Omdrejninger per minut -> beksriver hvor hurtigt data bliver læst/skrevet på din disk... det findes dog ikke længere på en SSD idet ssd'n ikke har nogen dele som bevæger sig
Avatar billede Zole Juniormester
14. juli 2016 - 18:29 #3
oki super.

Lyder til at finde ud af :D

Takker for hjælpen