Avatar billede kemilio Novice
19. juli 2016 - 09:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Makro, kopier og indsæt linjer ved markering

Hej
Jeg vil gerne kunne "stå" i en given række i kolonne A og så kopiere rækken inkl. formler og indsætte rækken nedenunder markeringen.

Jeg har selv indspillet en makro, men så indsætter den i den række jeg stod i da jeg indspillede, og ikke den aktuelle række.

Indspillet makro:
Sub Kopier_og_indsæt_række()
'
' Kopier_og_indsæt_række Makro
'
' Genvejstast:Ctrl+i
'
    Rows("14:14").Select
    Selection.Copy
    Rows("14:14").Select
    Selection.Insert Shift:=xlDown
End Sub

Så altså, kan jeg skrive noget i min makro i stedet for "14", så den kopierer og indsætter ved markering i stedet for række 14?

På forhånd tak. Det er et fantastisk forum det her. :-)
Avatar billede supertekst Ekspert
19. juli 2016 - 10:10 #1
Dobbeltklik på den ønskede række

Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    Rows(Target.Row).Select
    Selection.Copy
    Selection.Insert Shift:=xlDown
    Application.CutCopyMode = False
End Sub
Avatar billede kemilio Novice
19. juli 2016 - 10:49 #2
Tak for det. Med din hjælp og lidt modifikationer kom det til at virke. :-)
Avatar billede supertekst Ekspert
19. juli 2016 - 11:23 #3
Fint og selv tak..