Avatar billede itolde Mester
19. juli 2016 - 10:19 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Win10 i næste måned

Dav igen :-)
Er der nogen af jer Eksperter som har hørt/ved noget om hvad der sker med Win 10 efter udløbet af gratisperioden?
Her tænker jeg på eksisterende brugere hvis - i mit tilfælde når - deres computer crasher og Win10 skal geninstalleres.

Næstensommerlig hilsen
Maria
Avatar billede chalde Seniormester
19. juli 2016 - 10:23 #1
Hvis du allerede har opgraderet fra win7/8/8.1 til win 10, så vil det fortsat fungere og være gratis. Det var en gratis fuld opgradering, ikke kun en prøve.
I tilfælde af reinstallation, så er det registreret ud fra maskinens fingeraftryk og kan derfor reinstalleres ved brug af https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10ISO hvis den indbyggede funktion til restore ikke er tilgængelig.
Vær opmærksom på, at hvis du har opgraderet fra en eksisterende win7/8/8.1 installation, så vil det kun være den pågældende maskine som har gratis adgang til Windows 10. Du kan derfor ikke flytte den eksisterende Windows 10 installation til en anden maskine.
Avatar billede poko1 Ekspert
19. juli 2016 - 14:00 #2
Her er en vejledning. Til hvordan du henter Windows 10 til enten en DVD eller et USB stik!
http://www.filedropper.com/sdankanduhenteoginstallerewindows10_1
Avatar billede itolde Mester
19. juli 2016 - 16:52 #3
Rigtig mange tak for svar Mester chalde og Mester poko1 :-)

Jeg brændte en .iso skive da jeg i sin tid hentede 10'eren ned, men det var før den var installeret. Må nok hellere lave en ny nu mens tid er.

Venlig hilsen
Maria