Avatar billede bjarnefilm Juniormester
01. august 2016 - 20:04 Der er 3 kommentarer

Min computer starter af sig selv

Jeg har en stationær computer. Jeg har sat min computer op til at gå på 'slumre' efter 5 min uden aktivitet. Det har jeg haft i mange år. For ca 1 år siden lagde jeg windows 10 ind på min computer. Siden jeg lagde windows 10 ind, er computeren begyndt at starte af sig selv. Den starter op og står og brummer, uden at tænde for skærmen. Den gør det kun, efter den er gået på slumring. Hvis jeg slukker helt for den, gør den det ikke.

Spørgsmålet er, hvad det er for noget. Er det noget der følger med windows 10? Er jeg blevet hacket og min computer bliver brugt til et DDOS angreb?
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2016 - 20:16 #1
Jeg ser det nogen gange på nogen Computere ind på Arbejdet - jeg gætter på, at det er Windows som tjekker efter opdateringer - og derefter venter den indtil den går i dvale igen, eller bare hænger og ikke ved hvad den skal gøre.
Men måske en Ekspert har en løsning
Avatar billede bjarnefilm Juniormester
01. august 2016 - 20:37 #2
Den slukker af sig selv. Som regel står den kun og snurrer i kort tid, 5 eller 10 min. Men nogle gange går der en halv time eller 3 kvarter.
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2016 - 20:38 #3
Prøv at se under Enhedshåndtering om Mus eller tastatur er sat til at åbne ved brug.
Hvis de er, kan rystelse i gulvet forplante sig til bordet og aktivere musen.
Det har jeg selv oplevet.