Avatar billede ranni Forsker
13. august 2016 - 09:42 Der er 9 kommentarer

Proxyserveren afviser forbindelser

Hej.
Windows 10 64.
Jeg bliver nu mødt af:  Proxyserveren afviser forbindelser.
Til at begynde med viste det sig hver gang , der kom en Windows Update.
Jeg fjernede så fluebenet i LAN forbindelse, så kørte det.
Efter en Update den anden dag afbrydes en forbindelse midt i en proces.
Fluebenene har sat sig selv i LAN.
Jeg har selv prøvet at forhindre det ved at sætte flueben i andre felter, men det har ikke virket.
Det er nok fordi, jeg ikke aner en døjt om Proxy Server end ikke hvad det betyder.
Kan I føre mig ind på sporet ??
Avatar billede stjans Guru
13. august 2016 - 10:08 #1
Fra Wiki: En proxyserver er et serverprogram der optræder som en stedfortræder på internettet (proxy betyder stedfortræder på latin). Typisk adskiller den et LAN fra et WAN. Der er generelt to formål med at bruge en proxyserver. Den kan gemme en kopi af de data, der hentes, så de senere kan hentes hurtigt, og serveren kan logge trafikken og eventuelt blokere noget af den.

Proxyservere bruges typisk i forbindelse med internetprotokollerne HTTP og FTP, men teknikken kan også anvendes til andre typer trafik. Under alle omstændigheder kender proxyserveren til protokollernes indretning, og kan derfor lave en meget mere fintmasket filtrering end en firewall. Typisk vil der være en firewall under alle omstændigheder. Firewallen skal sikre, at trafikken ikke kan gå uden om proxyen til internettet. Da det er proxyserveren, der etablerer forbindelserne ud på WAN-et, vil den stå som 'afsender' af trafikken, og den oprindelige afsendercomputer vil således være skjult.

De klientprogrammer, der skal etablere en forbindelse til internettet via en proxyserver skal konfigureres til det. Som minimum skal der angives et navn på proxyserveren og et portnummer. Hvis der skal foretages logning og filtrering på brugerniveau, skal man som bruger logge ind på proxyserveren inden forbindelsen kan etableres.

LAN står for Local Area Network ( altså lokalnetværk) , mens WAN står for "internet" . Kan du ikke køre en fejlsøgning på din internetforbindelse ?.

Prøv evt. også at tilføje et billede af dine settings her - det gør det nemmere at spotte en fejl :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
13. august 2016 - 10:08 #2
Brug automatiske indstillinger!
https://billedeupload.dk/?v=X9ED5.jpg
Avatar billede stjans Guru
13. august 2016 - 10:10 #3
Prøv evt. dette: - Funktioner -> indstillinger -> avanceret -> netværk -> indstillinger -> sæt markering ved "ingen proxy"
Avatar billede ranni Forsker
13. august 2016 - 11:34 #4
Tak stjans.
Den forklaring skal jeg nok læse nogen gange, for jeg aner ikke hvad HHTP,FTP, LAN; WAN står for, men det må jeg prøve at sætte mig ind i.
Jeg prøver dit råd #3.
poko: Jeg har prøvet at sætte flueben i automatisk, men der blev stadig sat flueben i proxy dog kun ved genstart.

Jeg frygter der er noget galt med min opgrade til Win 10.
Der kom en Win 10 update i forgårs, så ingen netforbindelse på nogen måde.
Gendannelse til dagen før Win update, men det gik helt galt.
Win diagnose og rep.genstart diagnose rep. genstart, PCèn kom aldrig videre end til genstart.
Blev nødt til at nulstille og så forsvandt alle mine programmer selvfølgelig.
Avatar billede stjans Guru
13. august 2016 - 11:57 #5
Hej Ranni

HTTP er en helt almindelig internetprotokol, FTP er en slags tunnel eller sikker login, LAN er local area network - altså dit lokale netværk (Ikke internet), WAN er internettet, så at sige.

Man kører med almindelige telefon- og fiberforbindelser normalt ikke med proxy aktiveret (mener jeg). Det er brandærgerligt, hvis det er en update, der er skyld i dette.

Hvad med at gendanne til et noget tidligere tidspunkt ?. Det plejer at gå smertefrit.
Avatar billede ranni Forsker
13. august 2016 - 12:12 #6
Nu har den været nulstillet, så nu er der ikke mulighed for at gendanne tidligere.
Avatar billede ranni Forsker
13. august 2016 - 12:21 #7
Sa.....  ..  . .... (nej !! det er ikke pænt at skrive)
PC`en satte selv flueben i Proxy netop nu, selvom jeg fulgte rådene.??
Avatar billede stjans Guru
13. august 2016 - 12:22 #8
Det lyder godt nok spooky....
Avatar billede ranni Forsker
13. august 2016 - 12:48 #9
Den gjorde det igen ved at forbindelse til denne side.
Jeg måtte igen ind og fjerne flueben.