Avatar billede cosmo21 Novice
27. august 2016 - 00:33 Der er 7 kommentarer

Ekstern Harddisk starter op og går ud

Jeg har en ældre MAXTOR ekstern harddisk på 1 TB..

problemet er følgende , når den startes op....

1 lysdioden på casen lyser i 1 sek og går ud
2 herefter spinner harddisken op som den skal men
3-4 sek herefter lukker den ned igen og lyder ligesom når man nårmalt slukker for den..

Gentager jeg processen og tager strømstikket ud og i igen
, sker nøjagtig det samme
DVS  den når "ikke" dertil hvor den bliver indlæst i windows 10 og drev bogstav kommer frem.....

Hvad er der galt ... NB!  Den er ikke tabt på gulvet mv  måske et enkelt stød  men intet voldsomt
Avatar billede 220661 Ekspert
27. august 2016 - 06:36 #1
Er det 1 gang den er tilsluttet en Windows 10 pc?
Når den er koblet på, er der så en gul anmærkning i din enhedshåndtering (manglende driver)
Avatar billede poko1 Ekspert
27. august 2016 - 08:53 #2
Prøv at kigge i diskmanageren om den er online eller om den kan ses der når du tilslutter den
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. august 2016 - 10:00 #3
Jeg har lige haft samme historie på en lignende maxtor disk - her var det USB-kablet der var defekt. Sjovt nok virkede det fint på flere andre maskiner, men ikke på to specifikke maskiner - et andet USB-kabel løste problemet.

Men du kan selvfølgelig også være uheldig, at selve controller-hardwaren er brændt af - så vil du sandsynligvis stadig kunne tilgå data på harddisken, ved at tage den fysiske harddisk ud og sætte over i et nyt kabinet - eller direkte i en PC.
Avatar billede cosmo21 Novice
27. august 2016 - 11:42 #4
Tak for svar

jeg skilte Harddisk Casen ad og satte harddisken til min computer via kabinets stik
og kunne nu få tilgang til harddisken

tpænker I det er selve strømudstyret i casen som er i stykker ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. august 2016 - 13:51 #5
Enten det, eller også er det "bare" USB-kablet, som jeg skrev.

Og så kan det selvfølgelig også være en logisk fejl, som de andre er inde på - altså at din windows installation har "set sig sur" på harddisken.

Men beskrivelsen af hvordan den lukker ned forholdsvis hurtigt, lyder mest som om elektronikken i kabinettet fejler et eller andet.
Avatar billede cosmo21 Novice
02. september 2016 - 18:00 #6
Takker for svar allesammen
Hvordan lukker man spørgsmål, det jo lavet en del om efter Computerworld har taget over

kan man give point osv ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. september 2016 - 12:57 #7
Man lukker ved at vælge det/de svar, der har hjulpet en til at løse problemet. Der er ikke længere noget med point.