Avatar billede Claus Mester
05. september 2016 - 12:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bærbar crasher til BIOS

Min ASUS F554LD, Windows 10, crashede forleden til BIOS.

Den havde stået på dvale nogle timer, som så mange gange før, da jeg tændte for den. Der så ikke ud til at være nogen problemer som sædvanligt, men da jeg bevægede musen, lukkede den og genåbnede i BIOS. Flere efterfølgende forsøg på at genstarte, endte i BIOS.

Nu i dag forsøgte jeg for Kong Knuds skyld at tænde den og nu startede den op som normalt.

Jeg erindre at den for en uges tid siden ca, pludselig udsendte en række bip lyde. Ved ikke om det har noget at sige.

Nogen der har en ide om hvad der sker, hvad jeg kan/skal undersøge og hvordan jeg kan sikre mig en mere stabil computer?
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. september 2016 - 12:12 #1
De forskellige mother boards har forskellige "beep codes", så det har nok väret ganske relevant hvad det var for beep code.

https://www.asus.com/support/faq/1029959
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2016 - 22:53 #2
den er blevet for varm.. det dør den af
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. september 2016 - 07:26 #3
#2 Nok ikke varme i dette tilfälde. Havde stået på dvale i et par timer plus at BIOS kommer med en advarsel, formodentlig noget hardware.
Avatar billede Claus Mester
06. september 2016 - 08:30 #4
Tak for jeres feedback.

Nej. varme er det med garanti ikke, for den er ikke varm og ventilatoren kører. Og ja, så skete det første gang fra dvale af.

Bippene begynder som uregelmæssige bip. Der er intet mønster (nogle gange et bip, andre gange to eller tre. Hurtige og langsomme). Derefter bliver det til 3 bip af gangen over noget tid, hvorefter computeren til sidst lukker ned til BIOS.

Opdatering:

Det lader til at problemet kan genskabes ved at løfte og "vride" tastaturet. Måske er det en løs forbindelse et sted? For crasher den til BIOS og man vrider lidt på tastaturet, starter den op som normalt igen (indtil den crasher påny).
Avatar billede Claus Mester
06. september 2016 - 08:37 #5
Opdatering:

Ved tryk eller vrid eller en kombination, øverst til højre på tastaturet (over END knappen), crasher computeren med meddelelsen "Computeren stødte på et problem". Det er en ny fejl. Men måske den har relation til den jeg oprindeligt skrev om?
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. september 2016 - 08:42 #6
løfte og "vride"? Men det er jo en laptop. Men du löfte og vride hele computeren? Men ja, det lyder nästen som en lös forbindelse.
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. september 2016 - 08:42 #7
*men du = mener du
Avatar billede Claus Mester
06. september 2016 - 17:29 #8
Ja. Computeren er meget fleksibel, så den kan vrides let. Noget værre l... jeg aldrig køber igen, men det er en anden snak.

Tak for hjælpen.